Alma och jag

har varit ute i skogen idag, och det var jättehärligt. En timmes promenad, lite vila vid sjön där Alma blängde misstänksamt på mig och nogsamt såg till att inte komma för nära kanten.
Hon e' lite skeptisk till rörligt vatten vår tös, och törsten var inte så stor att hon föll till föga för det, kluckade ju så där rääälit som det bara gör i skåne.
Trött madam sover gott....image25



Vi mötte grannen Tintin, king charles spaniel och en liten lagotto valp som tyckte Alma var lite läskig, tryggast i mattes famn. Boxer mötte vi också och som förälskad i rasen drog det lite i den strängen i mig. Hon var väldigt , väldigt söt.

Lite ont i samvetet har jag allt för att Viktor och Ville inte fick följa med idag, men nästa promenix får bli Viktors egna och så Ville nästa gång.
Väl hemma tillagades lax och grönsallad med grekisk yoghurt...mums fillibabba...och så magert och bra! Hm ...kanske får unna mig en chokladboll till midsomer murders sen då kanske...

Maken är i Korea och nu visar det sig att hans mobil inte funkar där.. ; (  trist,  känns liksom extra långt bort då..

Har bestämt mig, det får bli lite godis till midsomer murders kl 21 ! 

Kommentarer
Postat av: dotera

Byebye mommey, imorgon bitti bär det av, en 14kg tung ryggsäck o förhoppningsvis bra väder till mötes. Det irriterar i min hals o smått täppt i näsan...hoppas det inte bryter ut nåt. Höres. Puss okram!

2007-08-28 @ 22:52:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0