att städa....

..e' ju inte så festligt tycker jag.

Sonen 16 tycker definitivt inte att det tillhör livets nödvändigheter och därför får man emellanåt gå in och skyffla för att tex kunna dra upp persiennen som varit neddragen sedan man förra gången vågade sig in i detta rum.
När vi nu står inför en extra soffa i hushållet, övertagen av dottern och inte har särskilt mycket plats över nånstans tänkte praktiske jag att det kunde väl gå och ställa in den i detta rum..  Samtidigt som jag då givetvis tänkte mig en städning inför denna begivenhet..

Jaja..ok..säger sonen på förslaget..
Jag:       städning behövs..
Sonen:   Mm  ok..
Jag:        och vi åker ner i eftermiddag, kanske den kommer med hem då..
 mm..ok..  säger älskad son och fortsätter lugnt att spela nåt för mig obegripligt på datorn!!  Men hallåååå!! 

Blir så förbluffad så jag säger ingenting jag...   Funderar en liten stund över tidsbegreppet...ok..han ränner inte iväg genast och gör som JAG önskar att han skulle göra..det är lugnt tänker jag...

Men det varar inte länge ...jstädning NU ! beordrar  jag och deklarerar sedan även att nu är det faktiskt så att vi får ta o byta rum igen, så sönerna får husera på ovanvåningen och vi återtar vårt sovrum nere..trött på röra och tjat..så kan dom ställa till det hur dom vill där uppe.
ALLT som är vårt tar plats på nedervåningen, ALLT som är deras tar plats där uppe...

Sen slipper jag bry mig på hur det ser ut hos dom...deras prylar...deras ansvar för hur det ser ut...SMART VA!!

...ska bara sälja ide'n till maken som kommer hem från Italien idag...stackarn..

haj

Kommentarer
Postat av: dottern

Du får ta till ett mer pedagogiskt angreppssätt mor lilla, en beordran skapar bara frustration hos bägge parter...jag vet jag är folkhälsoPEDAGOG mohahaha...och har massor av beprövad erfarenhet...vem behöver egna barn för att veta hur de kan uppfostras? tssss... :)

2007-08-10 @ 15:03:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0