hästar..

Jag har under den senaste veckan tillbringat en del tid i sällskap av trevliga människor, hästägare med gård och hela köret. Hos ena nyfunna väninnan har jag varit med om en försäljning av en islandshäst, där det verkligen var en kemi mellan köpare och häst, de matchade varandra perfekt.
Jag har sniffat på och kelat med och pussat mular och blivit smakad på av nyfiket hingsföl som tyckte jag var fantastiskt god...;D och njutit av varenda sekund!
Har nyss haft glädjen att återuppta bekantskapen med denna barndomskompis jag gått i småskolan med, som jag mötte av en händelse på en hästclinic i sommar, där jag var med som åskådare,  Kunde ju vara dags för det efter 40 år!
Helmysiga hästar och härlig gård här i skåne.
Fick lära känna en för mig ny hästras..camargue, plus att jag mötte en av de få uppfödare i Sverige Elisabeth Boulanger, som tillsammans med maken Fre'de'rick värnar om dessa hästar.  läs mer på: www.masboulanger.com, och svenska camarguehästföreningen.
En annan väninna har också fantasiska hästar, araber och nu har hon verkligen gett mig huvudbry, för det finns nämligen en liten hingst där hemma hos henne som e' så fin så fin, hm...och ett sto också..och en hingst till...suck..Dom e' så roliga för dom bjuder en raskt bakdelen så får man klia för allt vad man är värd!  Kelgrisar av rang!

Shit, det e' läskigt, framförallt ekonomiskt, det ska till en hoper utrustning och försäkring och täcken och allt möjlig som är nödvändigt .
Expertisen har jag hos Anna, det hon inte känner till om hästar är inte värt att veta. Sen har hon himskans trevliga hästar dessutom.


Hjälp!!  Kommer inte att kunna sova inatt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0