kunde lika gärna vara på månen ju!

Så här är det:
Älskad make är i Korea. Mobilen funkar inte där, men idag, lyckades han efter mycket möda och stort besvär åtminstone få en linje ledig till Sverige och sin lilla hustru..
Tut i luren fick jag, ..."fnatt".. får, enligt hans alldeles egna utsago, maken.  Jag tycker att är det nåt han ska få , så är det att se till att komma hem snart !

Ring, ring...!  " Ja, det är Eva..inget svar..eva här...eh..hallåå, hallå, hal...tut..tut..tut... inte lätt att vara make Göran som får fnatt  plus trasiga lurar , på nån såndär telefontjosan, så ÄVEN om nu linjen hit hade samarbetat kunde vi lik förbannat inte prata med varandra !  
Utan all kommunikation, förutom två mail han lyckats slänga ihop, känns han liksom väääldigt långt borta...inte van vid det och det är skitjobbigt ! Han har varit världen över "alltid" men nog har vi kunnat prata lite ändå nu e' det bara tyst .

Väninna och jag delar det här med slumpen, ...ja, att det sällan ÄR nån slump..alltså.
Man tänker på en grej och plötsligt är det två andra som för saker och ting på tal och en tredje som ...ja, ni vet hur det är.
Nu, sen hm..cirkus..10 dagar, är jag absolut, övertygad om, att jag för första gången i mitt liv äntligen, efter 40 års väntan i stort sett, SKA skaffa häst.
Plötsligt är det som om världen blivit galet öppen ! Flera jag talat med har reda på att där och där och dääär finns käcka hästar och däär finns ett trevligt stall!  Men, hallå...var kommer det ifrån plötsligt!?
En på blocket söker sällskap till sin häst som är i samma ålder som den som kanske är intressant för mig,
Nu e' det en stark önskan att det ska gå, och det som bör ske i ens liv, gör ju faktiskt det också inte alltid men ofta.
Inte en tillfällighet att man möter folk efter en himskans massa år , poff med hästar och expertis, att väninnan har goaste hästarna som dessutom ska avyttras nu..
Sökte på internet efter nåt häromdagen, minns inte vad och tröck fel och tjosan, där var ett reportage om en kvinna som sadlat om...ha.ha..på gamla dar...46 år..och köpt häst och utbildat sig till terapeut...
Så många artiklar om livsförändringar har jag "ramlat över ett bra tag nu..
Det ena efter det andra, säger mig, att det definitivt är möjligt att köra igång nåt när man är "till åren", utvecklas och framförallt att man ska göra det man drömmer om !

Heelloo...come in Eva...space to Eva...!

- Ja, men vänta lite nu kära änglakör  JAG KAN JU INTE TALA MED DEN ANDRA VÄSENTLIGA DELEN AV EKVATIONEN !För när jag repar tag i modet och känner att jag kan argumentera på ett vettigt sätt och faktiskt förklara...hyfsat bra...att det är görbart , då...dåå.... KNASAR DOM JÄVLA TELEFONLINJERNA och tidskillnaden är 9 timmar så när jag har hunnit vakna har han lagt sig och vice verca..!!!  Å maj wöörrrlld...jag hyperventilerar !!!

....finns säkert en mening med det också...MEN nu e' jag för trött och tycker så rysligt synd om oss så nu skiter jag i det för ikväll...

puss på världen..

natti, natti.

Kommentarer
Postat av: Anna

jaaa du, jag väntar ff på modet jag har nämligen bestämt att hästen körs till moster nästa helg...man kan ju få magsår för mindre. fick akut köra till apoteket igår för att köpa en storpack Rennie...mina nerver...

2007-09-01 @ 13:37:41
URL: http://xahxa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0