min tand har gått sönder..

Det e' ju lika bra att bränna på med negativismen så här på förmiddagen för jag glömde det i går..

Min ena framtand har flisat sönder sig...så det eeee' faktiskt lite synd om mig! Inte nog med att Korea tycks ha bestämt sig för att eliminera all kontakt med maken. Nu ramlar garnityret sönder också !  Har en tid hos tandläkare snart, och jag ser inte fram emot den extra kostnad det blir för att trixa till detta också.
Kanske ska slipa mellanrum rentav!  Då fastnar ju inte tandtråden ialla fall.

Idag kommer dotera hem, förkyld och eländig stackarn, efter vandring tre dar på syd-väst-kusten. Huka dig vännen, nu kommer jag med min häxbrygd...moahahahaaaa..!!
För den oinvigde kan jag tala om att det består av: kokt vatten, 1 röd chilifrukt, en bit ingefära, vitlök, honung. Meka ihop till lagom vidrig drickovänlig brygd.
Inte smakfullt, men mycket bra vid förkylningar som sitter i luftvägarna. Så hivar man i sig det i lagoma doser under några dagar.
Mina kära ungdomar ryser när jag gör den. Ene sonen e' också kass i hals och luftrör så han får göra henne sällskap i helgen här.

Nu e' det dags för en balja kaffe..

...ont i ryggen också...tillade hon ynkligt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0