än for hon hiiit ...och än for hon aaaav...

och än låg hon där i skiiteen!

Japp, första turen ute idag. Nya bettlösa tränset. Klev upp från sten, Tullamore ville gärna ner till stödhästen som stod snällt och väntade i paddocken.
Jag hängde på bra, men så gled sadeln lite, samtidigt som vän i hagen intill ropade och Tullis blev i gasen och tog några raska kliv....och tjosan...där låg jag. =D  Min häst stod och tittade förvånat på mig....men va gör du nuuu!? Skulle du inte sitta på den däringa grejen jag har på ryggen....eh...som jag hade på ryggen...(den hänger i den stunden mer på sidan av hästen nämligen)

Allt gick bra och jag lyckades spänna sadelgjorden,  få henne att stå still tillräckligt länge för att komma upp igen, med hjälp av medryttare som höll min henne.
Sedan företog vi en lugn skritt runt en fin enefälad, inga konstigheter alls, ner i paddocken igen för att göra trevligt avslut där, och hon är exemplarisk , (förutom en extra avstickare in i trädgården förstås)....hon blev väl sugen på äpplen antar jag för plötsligt tog hon några bestämda kliv åt sidan och så vips var vi å banan.
No problems.
Man ska inte glömma att hon är nybörjare, helt grön i kånka - människa - på - ryggen - branchen...Hon svarade bra på hjälper och gick rätt snyggt längs fyrkantspår..jätteduktig.

En liiiten aning öm i handleden är jag, men rida ska jag igen i morgon, en liten stund i alla fall. Vill inte överanstränga henne, hon har gått med lunginflammation och är under behandling så vi tar det coolt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0