Elsa mördar....

Ja, det är faktiskt så....hon är en killer vår fagra Elsa....hon formligen vräker sig över fällarna här och dräper dom med stort mod!!  attaaaaack !!
Molly får vara ifred.....den lilla snärtan vet ju att det gäller att hålla sig på andra sidan grinden för att vara på säker mark
Kanske är det då av denna anledning som min hund har skaffat sig en hobby? ...Va?... Tror ni det?....  Någon? Anynågon?....tja..då vet jag inte...får grubbla lite...
Men johoo! jag  är ju faktiskt soloartist här i mitt alldeles egna bloggrike ju....då leker jag med tanken att det är så, en liten syssla så där att pyssla med när dagen är trist och matte bara sitter på sin feta rö....gää...är undehållen med sitt viktiga arbete där vid bordet jag inte får plats....
Uähum...var var jag...hobby!    Det vet vi ju alla, för att hålla en någorlunda god mental status behöver vi en stimulerande tillvaro.
Jag till exempel...öh..nä vi lämnar mig ...
Elsa...den senaste tiden...Krafsar hon inte nåt så in i bängen på köksgolvet att det är snudd på att hon går igenom , innan hon med grace lägger sig ned, dräper hon liggfällar.
Inköpte en stor en till henne i Tvååker, den har jag delat mitt itu så hon har två stycken att ligga på, himskans praktiskt och lätt att få in i maskinen.
Ooh tycker Elsa.....mer till miiig!  ja jäklar så hon håller på...
Alltså, det är allt en syn att skåda att se denna 82 cm höga hund dundra runt och lattja med sig själv , jabbar och fintar och tar den arma fällen i käften....den har ju inte gjort nåt ont !.... Mattor och småhundar far längs väggarna så dammet virvlar och bildar veritabla väggar i rummet..
.......pga ryggskott, eller vad det nu är som jävlas med mig, har jag inte gått en runda med dammsugaren på ett tag här så ja.....dammigt....
Sen lika plötsligt som det startar är lugnet återställt....Elsa går och lägger sig igen och det är som om inget alls har hänt.
Det räcker att se sig kring för att inse att här....jäklar...här har det hänt nåt! ville satt till och med uppflugen på soffbordet en gång! Kan ju säga att jag aldrig använder mina hundar som bordserkorationer så där ska han verkligen inte befinna sig, men med en Elsa som tar avstamp i soffan förstår jag honom.
Med hans storlek .....håll dig undan Ville ! Viktor tar plats under soffan.

Hon har fått en ny favoritplats här i arbetsrummet, trångt och besvärligt är det nog för henne men hon ska tvunget ligga där, även där krafsar hon frenetiskt en bra stund tills *golvet lagt sig på ett behagligt sätt för henne att sova på*....eller nåt...
Gud vete allena vad de tänka på di där djuren.

Idag har vi haft besök av god vän Anna med god vän Emma, Elsa tyckte att *kan Ville så kan jag*...och gjorde vad hon kunde för att sätta sig i knäet på Emma....hon stångades och höll på =o)  Mycket trevligt att hon så genast gillade båda, Anna har hon mött som hastigast vid ett tillfälle bara och Emma var helt ny. Hm..kan det vara den goda kaffelängden dom hade med sig kanske.... Tack för titten lejdis, det var trevligt.

Ibland e' dom tossiga alla tre här...Viktor han e' knas på sitt vis och ägnar bla lite tid ibland att bara stå och glo ner i matskålen....han äter inte....han bevakar.... och tar sitt arbete på största allvar..

Här står han bokstavligen bara med skallen i skålen....Elsa smyger på andra sidan grinden o Ville bakom.och undrar om han inte ska bli färdig nångång.....tokfan...

Stilstudie på viktor när han står med näsan i matskålen...Elsa..står och glor på andra sidan grinden..

Kan ägna lång tid att bevaka...blir trött i dom små benen o måste vila lite...

.ingen !.....ska ta min mat...

Han är inte ett dugg intresserad av att äta maten men ingen annan får en chans heller....Ville sitter utanför bild och tittar bevekande på mig...
*men snälla matte..!  jag e' huuungriiiig!  ta bort uslingen därifråån! ta han, tahantahan ta haaaan !

Besvärliga matte begriper ingenting....

Fick lite tips på rörelser jag kan göra själv när ischias sätter in, Anna är massös och lyckades lura ner mig på golvet...men herreguud ...snacka om smidig som ett kylskåp !!
Usch och fy, jag kom knappt upp igen ju.

Göran min, kommer hem på onsdag! Tre veckor ska han vara hemma och under den tiden ska det sättas två altandörrar.... och fixas tak på garaget... JOO!  Det hinner du visst.. Du må vara i Kina men jag hör vad du tänker ändå....
jag ska ha två dörrar....ok..åtminstone 1 dörr ska in i sommar....så får vi se när andra blir...

Nää, ryggen spökar för mig,måste vila den, har blivit mycket sittande idag.

tjingeling ha en go' månda'



Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha ha jag är inte det minsta förvånad över fäll dödaren-- haha det kanske var något jag "glömde" att nämna vid hämtningen fniss

Men hon är så söt när hon gör det och tänkte att ni skulle få uppleva henne själv lite...



Sköt om er så hörs vi under veckan. det var nämligen länge sedan vi bara pratades vid.



kramar från oss

2008-08-03 @ 21:39:02
URL: http://www.dragonlights.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0