Länge sen

Alltså, tiden ränner ju iväg och jag hinner inte riktigt med !  Har ju inte skrivit en rad på länge . Mycket pga av jag inte kunnat sitta nån längre stund här pga rygg och ischias.

Maken har kommit hem från Kinaland och det är ju trevligt och så på alla sätt och vis.
Och jag fick en kamera !   Den .....tyckte sonen också om....traktens fåglar är numera förevigade , många många många många gånger om.  ;o)   *skratt* han älskar fåglar sonen och är med i ornitologiska föreningen eller vad det nu heter. Det blir många bilder på dom små pippibördarna.
Det är väldigt lätt att ta femtielva foton på en gång med denna kameran nämligen och hundarna här är fotade som aldrig förr.
Till och med Elsa har jag hunnit få foton på och det är inte illa faktiskt för hon e'  "snabb i vänningana"  som vi säger och inte helt lätt att få bra bild på. 

Vi har planer på att sätta in en altandörr och det har glatt mig väldigt för jag vill verkligen ha nära tillgång till min trädgård  och jag fick maken med i planerna....(efter 11 år....men vem räknar...) och en väninna hade en dörr till oss!  Wow, kunde ju inte bli bättre ju, fixade spruckna glaset på dörren och ringde till kommunen mest för sakens skull och hörde hur det ligger till när man nu vill sätta dörr i sitt gamla hus.
Suck...suck...suck....ritningar enligt konstens alla regler ska till, noggranna sådana, ansökan om bygglov ska skickas in...sedan tar det cirka tre veckor innan man får besked om det godkänts och bygget kan starta.
Men va faaan! Ursäkta språket....för en liden dörr....Göran har ju hunnit åka då ju !  Men skit samma, får väl knåpa ihop en sån där ritning då och skicka in så får vi kanske ta hjälp av duktig polsk snickare att utföra det sedan då. 
E' man nu en gång en sån där hederlig mänska som gör som man blir tillsagd så ....muttermutter...då slår det inte fel för skulle vi nu trotsa regelverket och sätta in dörren kan jag ge mig tusan på att nån *kommit på oss* och det hade blivit trubbel...

Vad mer då....tja...alltså det händer ju både kul och mindre kul grejor hela tiden..  Son yngst, har kommit in på Osby naturbruksgymnasium, fiske och vattenbruk och är väldigt glad över det. Nu blir han internatelev under veckan och kommer hem över helgen bara. 
Ett stort steg i riktning mot vuxen det där, helt eget ansvar för sina prylar och sitt liv.  Det är dax i morgon onsdag och idag tvättas det kläder , massor av kläder.... det var ett tag sen det gjordes sist nämligen. Och huset handduksförråd....har legat gömt för världen i hans rum. Tyckte nog det varit lite tomt i skåpet den senaste tiden.
Alex har jobbat hela sommaren i äldrevården i Höör och har trivts jättebra, det är hans sista arbetsvecka nu för på tisdag i nästa vecka kör det igång för hans del. Sista året på Vårdgymnasiet går han.

Nu är det dags att tömma tvättmaskinen . Avslutar med en kvalkad av bilder vi tagit .   

ängel från Änglating    mitt lilla hus     två fina grabbar, daniel o ville           "Var e' Molly ?* 

full fart, i sökandet på Molly    *Vänta , springer fort som tusan, jag ska hitta henne!*

*bäst att spana lite* bra översyn här ju...   * ska bara spana lite....*

matte, hjälp mig då   * men du då, du bara ränner efter mig överallt, kan inte du hjälpa mig leta istället va!*

   * men , nää, inte här heller....     *Ahaa, där  e' du! här har jag ränt runt hur

länge som helst ju!*





*Tjoooheeej!*

Kommentarer
Postat av: Sanna

Nu får du det lugnt i huset (för stunden ;-)

Underbara bilder på Fröken Elsa. (snodde dem, hoppas de var ok)

Vi höres.

2008-08-13 @ 09:52:36
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Bloggägaren

Sanna ; Nä för all del , kanske lånar nån av dina bilder en dag. =o)

2008-08-13 @ 18:12:33
Postat av: Malin

Vilka härliga bilder =D Elsa är ju så söt!!!

Jobbigt med dörren...Om man råkar slå hål i väggen i en olycka då? Då måste man ju få sätta upp en dörr snabbt ?;P



kraM

2008-08-15 @ 11:35:24
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0