God fortsättning !

Hej på dig! Nu var det ett rejält tag sen jag ens tänkte tanken att sätta mig vid datorn och skriva några rader. Tiden har liksom gått åt till lite småpyssel och storpyssel inför julen plus att alla djur tar sin lilla tid att omhändertaga. Sen fick ju maken ha lite uppmärksamhet dessutom eftersom han inte varit i Sverige sedan i augusti.
Nu är han dock ingen nying längre och får finna sig i att spela andrafiol ....sa hon med ett elakt flin...he..he..he..

Julaftonen den kom till oss, i form av systern min och hennes familj,  och det var trevligt, Hanad hennes lillgrabb stiftade bekantskap med tomten, han är tre år och har mött denna ...hm...institution två gånger tidigare...men han var mycket ...skeptisk...
Han höll ett rejält grabbatag i Ingela men skakade vänligt hand med tomten....i nån millisekund eller så...sen tyckte han det fick vara slut med vänskapligheterna och haffade paketet och slank kvickt tillbaka i säkerhet på andra sidan bordet.
Tyvärr var de flesta av bilderna vi tog inte särskilt bra, men här är en i alla fall som ser någorlunda ut.
Hanad håller ett noga öga på tomten  


Alltså...vår tomte han var en redit ful en!  Attans så gräslig den han såg ut då ! KAN man inte skapa en gemytlig och söt tomtemask ?! Inte konstigt att många småungars första möte med denna kära besökare blir en skräckblandad en.
Allas förväntningar och hysschhyssch...oh ! det knackar ju ....alla ser glada ut men så kommer den här förfärliga saken in i stugan!!  Jaajjks !!
Nåja...alla fick sina paket och alla var nöjda , ingen verkade traumatiserad.
Julafton föregicks på söndagen av en middag hos systern, och nämnda Hanad...man KAN inte låta bli att nämna honom...han är underbar...höll sig tätt intill Caroline hela dagen...dom sjöng och skrattade o hade kul. Han visade Postis Per grejor och läste Alfons för henne...Aja baja Alfons Åberg ! Akta dig för sågen !  Den är favoriten tror jag...men nog fasen gör han sig illa ändå Alfons...Hanad blir lite bekymrad...

Hanad och Caroline har skoj

Godis har vi käkat i massor...inte bra för vare sig tänder eller figur men asch..det får vara så i juletid. Knäck o kola har jag gjort och den blev galet god!  Kokosbollar med romsmak ....madre mia....men det har ändå varit en schysst jul hälsomässigt menar jag.
Sill är bra, ägg, skinkan mager...köttbullarna likaså...värre med syltan...men den var fin..kalkon var den gjord på. Men , jag ska inte radda upp allt, ni vet ju själva vad vi hugger in på !
Dagarna går så fort bara...och vips e' det dags för dottern att fara hem och jobba igen....och snart åker Göran tillbaka till Kina igen.
Idag har vi varit på två timmars promenad vid Finjasjön och hundarna fick en bra dos motion och frisk luft och i anslutning till promenadstråken finns en inhängnad där man kan släppa hundarna lösa , vilket vi också gjorde .
Skönt att få rasa loss emellanåt tycker de alla tre.



Glada goa härliga Elsa.....Viktor gör en tvärvändning och rejsar ifatt sen...

  Maatteeeee!  Fan så kuuul vi har !!

Ville han var mer upptagen med att kolla runt efter vem som pinkat överallt innan honom....



 

Pust pust...man måste vila också....
Dom ligger nu, efter några timmar,  och tuggar tuggben...Elsa här i bian bakom mig medan Viktor ligger helt utslagen på mattan i matrummet. Vart Ville är för stunden vet jag inte, endera tuggande ben i soffan eller djupt sovande.

Tja, då är det snart nytt år igen ! 2009...tvåtusennie...låter rätt bra tycker jag...en valpkull är på väg, ej Elsa nu men väl hennes syster, en kurs påbörjas i januari...en annan i februari...ridlektioner....träning med egna hästen...maken flyttar hem i maj...dottern fyller 25 år...sonen fyller 20- och  tar studenten ....det är många trevliga saker på gång !
Löften ger jag inte , nyårslöften då alltså...Men, jag brukar ha några mål att nå...små föresatser liksom...
Att ha städat ur vindsutrymmena innan juni tex....tvättar ur alla köksskåpen och sorterat bort det som inte används...sådana småsaker..
Jag uttryckte faktist inför detta året att jag skulle träna minst en gång i veckan...på gymet jag går och betalar till....och ...låt mig säga....dom har nog glömt mitt ansikte vid det här laget....inte mycket träning där inte...
...skammens rodnad sprider sig på mina kinder.... ELLER INTE !  Fast det är skamligt förstås att betala för kort man inte nyttjar...
Får kanske ta mig dit en gång snart....hm...

lev väl , kramelikram

Kommentarer
Postat av: Sanna

God fortsättning på er.

Ni ser ut att ha det lika gött som vi här hemma.

Tror att Sota är dräktig ... känns så i jalla fall men hon kan ju luras.

Senare under 2009 är det ju Elsas tur, tror hon blir en mycket rekoderlig mor.. haha

Ha en underbar god fortsättning och Gott nytt år om vi inte höres innan

//Sanna och hela familjen

2008-12-30 @ 14:52:56
URL: http://www.dragonlights.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0