aj,aj,aj.

Nu kommer räkningen för mitt arbete i trädgården,   knappt rörlig....går som en anka ser ut.....oont....kan inte böja mig i nån större utsträckning och jag har krampkänningar i nedre delen av ryggen precis hela tiden.....ischias..
Jag vet ju det, det är det som är det värsta , att jag inte klarar av att ta i så, men när man nu inte gör saker och ting halvt då blir det liksom så.  Sen e' det inte så heller för övrigt att någon anmäler sig frivilligt till att hjälpa och då fixar man själv. När man var ung ja, då gick det bättre även om jag alltid fått stryk i ryggen vid större ansträngningar. Men nu, med två ryggskott bakom mig relativt nyligen också, är jag lite orolig för hur det här avlöper.

Så, idag, torsdag, har jag legat precis hela dagen, förutom de gånger hundarna velat ut. Annars har vi sällskapat allihopa i soffan. Elsa vid fötterna, hon tar upp halva soffan, sen jag, och på min mage Ville och faktiskt på skallen Viktor. Han har kronan .

Sonen bjöd nyss på en bit choklad och det är ju inte fel, men är dock inne sedan någon dag på lågkolhydrat-intag, för jag måste slanka ner, rätt som det e' kanske det ringer från plastik och då vill jag stå färdig att opereras.
Men, en lite bit choklad är inte hela världen.

Min häst har väl glömt mig vid det här laget för den stackaren har inte fått nåt till livs från mig på ett tag och nu e' det ingen god ide' att fara ut för jag kan inte gå in i hagen till henne med den här jävla ....ja folk...nu ska jag säga nåt fult....röööven !
För det är nämligen så att det känns precis som förra gången som om jag bar omkring på en stor jäkla blöja, som börjar uppe vid ländryggen, sprider sig ner över svansen och slutar nånstans på halva röven, i synnerhet den vänstra sidan...
Bisarr känsla och så jobbigt.

Nu ska jag lägga mig igen för jag kan inte sitta längre.

tjingeling på er, ät kikärtor

Kommentarer
Postat av: Elin och Co

ledsen Eva att jag inte skickat iväg skivan jag lovade med alla bilderna.. Men jag ska ta tag i det så fort vi kommer hem från Stockholm/Gotland lovar.

Och du! du får vara rädd om din kropp.

Kramar från oss

2008-07-31 @ 18:29:12
URL: http://www.varghund.com
Postat av: dotter

MAMMA...du måste lyssna på din kropp, om du nu vet att det kommer bli kaputt så ta det pöompö. Som du säger två ryggskott inom kort tid, det är kroppen som säger EVA ANDERSSON taaa det luuuuuugnt. O om det är ngt som känns angeläget kolla av vad jag gör, så kan jag komma hem o hjälpa så gott jag kan, promise. Var inte meningen att skälla, men jag blir ju orolig, använd dina basalkroppskännedom kunskaper o låt inte dig svepas med. Puss Ses imorgon. Love u lots

2008-08-01 @ 08:20:22
Postat av: Sanna

Men Eva då du måste ta hand om dig, saker och ting behövs inte göras exakt nu.. ta den tid det tar.. det går inte i från dig.

Sköt om dig nu Eva.

2008-08-01 @ 13:05:00
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Malin

Ojoj stackars rumpan! Hoppas det är bättre idag! Vi kanske skulle ha byt hundar ett tag ;P Maja som vägrar promenader hade passat det kanon så hade jag kunnat härja med småvovvarna och Elsa!! =D

Plastikoperation? Vad ska du göra?...om jag får vara ofin och fråga ;P



Ha en härlig söndag och ta det luuugnt!!



Kram!

2008-08-03 @ 00:18:55
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0