1 BIR..., 2 Cert...,1 BIM..., Big 4..., Bästa tik...,

Oh så bra det gick i Kållered!  Herregud hon klev in i vargringen och tog den i besittning.  Jag som totalt ovan utställare hängde inte helt och hållet med i svängarna i utnämningarna men det kunde inte gå bättre.  Hej o hå så var det klart för final !
Till sist gick alla BIR (bäst i rasen) in i stora ringen där BIG (bäst i gruppen) skulle avgöras för att sedan koras till BIS ( bäst in show). Där kom Elsa 4:a och det är inte illa för det är tydligen inte vanligt med en varghund i BIG-ringen .

Elin en go' tjej från Göte 'la' borg var "min" handler...dvs den som ställde Elsa till mig. Tänkte det var bra att först se en som kan ställa så är det smidigare för mig sedan att "upprepa" det jag sett.
Men....när det nu gick som på räls för Elsa och Elin kunde jag ju inte bryta en så bra combo så hon , pärlan, Elin, ställde henne igår också.
Jaa, det gick så bra igår också, Bästa tik, och ett CERT till. Ytterligare ett CERT och hon är Champion, plus att hon blev BIM, bäst i motsatt kön, inte bäst i gruppen men god tvåa.
Alltså...det hörs ju till och med hur bra combon e' ju...idel E'n...Elin o Elsa....Eva o Elsa...=o)
Uppfödare Sanna i Dragonlights kunde inte vara mer stolt över sin telning och igår ställde vi dessutom upp i uppfödargrupp och fick hederspris. Fina hundar.
Även Vigge, Elins fina stora gängliga busiga pojke, 1 år, skötte sig bra under skicklig ledning av Sanna.
Är grymt impad över hur Sanna skötte honom, han brallar rejält kring i ringen och är charmig men fick 0 poäng i Stockholm nyss för att han morrade och stökade för mycket. Denna gången tog Sanna honom och visst, efter några meter började han, men Sanna stannade av, bannade lugnt men effektivt, och ledde honom vidare och så gick det hur bra som helst. Skickligt.



Elsas omdöme: Fredag 11/7.  Domare Jeffrey Horswell, Storbritannien.  

" Very easy mover. A little bit weak in muzzle. Strong neck. Good shoulders. Very good body. Topline OK. Excellent coat. Correct  ......? of the front angulation."


Elsas omdöme:  Lördag 12/7.  Domare Ann Ingram, Irland.

"Exellent type, in very good, coat + condition. Well balanced head but would prefer darker eyes. Ear carriage not correct. Good neck +shoulder. Good body + topline. Strong hindquarters. Very sound on the move."



Domaren ska inspektera Vigor   Lava mingeltjejen som älskar alla säger Tjena tjejer, har ni nåt gott möjligen!?   

Elsa har superkoll på var matte håller hus i alla lägen

Skön, om än lite suddig bild på Elsa och hennes fina syster Sota innan det är dags för ringen  

Elsa   

Uppställning   

Maken har tagit med digitalkameran till Kina så det blir lite gryniga bilder.

Jag hade beslutat att sova i bilen alternativt litet tält under utställningsdagarna men nu regnade det så förbannat så det blev lite väl bra. Sov i bilen gjorde jag och min Elsa, en natt och det var helt ok , men nog är det skönt att kunna tvätta av sig och hålla sig fräsch, det gick ju inte riktigt i bilen . Bajamajor stod intill så toalett var ju inget problem.
Så, snälla Sanna med goa mor och far bjöd in och det var så trevligt med go mat , prat och skratt. Och DUSCH ! Jättetrevligt att träffa er igen, dom var där när Elsa tog seger och far Lasse var stolt över sin Elsa, himla kul att ni kom till utställningen!
Kram på er.

Åh, det skriker i magen , hunger, hunger...måste käka lite, sen handla för det är i stort sett tomt i kylskåpet....mina söner äter mig ur huset !

Peace love och hundutställning  hahahahaaaaaa.....!

Kommentarer
Postat av: Mia & Malte

Jättegrattis till Elsas stålande resultat i helgen!

Hörde allt från sanna och elin men vill skicka en personlig grattishälsning!

Ge den snygga damen en stor kram från mig och halvbrosan Malte

2008-07-13 @ 16:37:39
URL: http://www.cldl.dinstudio.se
Postat av: Sanna

Jippi supergrattis igen.. Mina moln är inte på lång väg att falla ner.. såg att du hade skrivit ut kritiken snor den :-)

Tack igen för allt beröm men jag tror så här hade hon inte varit hos dig så hade hon kanske inte varit så super ;-)

Ni är ett udnerbart radar par kolla bara in bilden.

http://www.dragonlights.se/tvaakerf7.JPG



Mor och far tackar och säger de ser framimot din utlandsresa fniss

och de säger också att ni är så välkomna tillbaka.



//Sanna och vargarna från Kennel dragon Light´s

2008-07-13 @ 17:05:36
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Caroline

Oh så fin bild sanna länkade till på dig o Elsa, jag e tårögd. Love you.

2008-07-13 @ 18:09:57
Postat av: Elin

Tack så jätte mycket själv och för att jag fick visa fram rara Elsa, till denna super seger det blev båda dagarna. I Sep tar vi ( jag och Elsa) sista certet så hon sedan kan ställas i svampklassen =), Go team E.

Fler bilder än dom Sanna länkade till kommer på posten.

kram kram Elin och Pajasen Wigge

2008-07-13 @ 18:34:08
URL: http://www.varghund.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0