I etern

Det är rätt häftigt när man kan sitta här hemma vid datorbordet i sitt lilla hus i lilla Tjörnarp och snacka via messenger med maken i stora Shanghai Kina !
Han har skaffat sig messenger så nu kan vi tjattra hur mycket vi vill, och grabbarna och dottern kan också hålla kontakten med sin far även när han är långt iväg.

Nu står Elsa här och slår på mig, bokstavligt talat, hon dänger till mig med sin högertass och knör in sig i famnen på mig och trycker ner armen så jag knappt kan skriva. Hon bökar och håller på.
Trist tycker hon jag är som inte ägnar mig åt henne. "nu har du baske mig suttit där tillräckligt länge du, se ti' o' få fart på benen så vi kommer ut nångång"
Viktor prioriterades tidigare idag och vi gick en lång promenad i skogen bara han och jag. Han var lös och sprang kors och tvärs med nosen i backen för att sedan kolla vart jag var . Då sprang han som en furie mig till mötes, slöt upp vid min högra sida och gjorde mig sällskap ett par meter för att sen sätta av i full karriär igen !
Får ta en runda sedan med Ville och Elsa tillsammans, då kan Ville vara lös och få springa loss lite. Han drar inte så långa rundor som Viktor gör utan håller sig rätt nära mig.

Men jag känner mig rätt lat nu faktiskt....har nyss ätit pasta med bacon och bearnaisesås...inte ett dugg nyttigt men gott och snabbt att göra när vi hade pasta kvar sedan igår och sås på påse...
Men det e' verkligen mat som gör en däst och trött efter förtäring alltså...inte som när man äter fisk eller en sallad eller så även om man som jag äter mycket av den varan. Man blir inte slö av sådan mat.

Så, nu har Elsa lagt sig till ro här på golvet, Viktor vid mina fötter och Ville ligger i fåtöljen här bredvid. Alla ska vara nära matte. Dom har, alla djuren i huset,  fått sig en omgång Frontline idag, och faktum är att dom har inte haft några fästingar alls denna säsongen. Nu är den ju inte slut alls, men än så länge har de varit helt fria från dom vidriga små jäkla krypen.

Ha en härlig tisdag kväll, själv ska jag se Midsomer Murders kl 22.

pussokram

lavjo kinaman

Kommentarer
Postat av: Sanna

Lat får man vara i blande även om hundarna inet tycker det.



Har du fudnerat på Sofiero (SKK) och Larörd (SVVK)? glöm inte när sista anmällningen är.



Ha det så länge

2008-07-22 @ 19:28:32
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Malin

Häftigt det här med dagens teknik (sa jag och lät som om jag är 89 år). Att kunna ha kontakt med någon som sitter på andra sidan jorden är fantastiskt!



Ha en härlig onsdag!



Kram!

2008-07-22 @ 23:45:09
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0