Klaffbord och fåtölj

Idag har jag varit ner i Malmö och hämtat ett klaffbord i furu och en vinröd sammetsfåtölj, skänkta av en trevlig person i Malmö.
Det lönar sig att kolla av Blocket , sent i gårkväll när jag skulle stänga ner datorn såg jag denna annons, precis inlagd, och jag har länge sökt klaffbord, men av äldre modell förvisso. Sådana har en tendens att vara dyra och jag har därför inte köpt något ännu så nu ...*poff*...fanns det bara där framför ögonen.

Jag och Daniel åkte ner efter lite mekande för att få ett  säte insatt i bilen igen efter mitt "utställningsäventyr", dottern skulle nämligen också åka med hem , hon bor i Malmö och vi hämtade upp henne .
Både bord och fåtölj ser helt ok ut, efter lite skumtvätt av fåtöljen och en avslipning av bordet blir det helt ok. Ska ta och måla bordet sedan i vitt.
Tänkte ha det till mitt "pysselbord" där jag kan sy lite halsband till hundarna, bajspåsehållare och dylikt som är lite kul att skapa av gamla väskor och sådant man kan komma över. Finns inga kopior här inte, det blir original på gott och ont. Ibland är det verkligen tur att det inte är massproduktion för det är inte allt som blir bra.
Har en plats här i vårt "bibliotek"/arbetsrum som jag har alla prylar och det är himla praktiskt med ett klaffbord för det tar inte så stor plats när ena eller båda klaffarna är nedfällda.



Nu får jag sitta ifred här vid datorn, båda de små har tagit plats i nya fåtöljen ! Ingen som står och blänger på mig på golvet och tycker att jag ska maka undan så han får plats.

Viktor och Ville har tagit nya fotöljen i besittning

Viktor och Ville i nya fotöljen

Så, nu ska jag fixa lite arbetesplats här i morgon, härligt rum blir det här, med en hel vägg full av böcker , och så mina prylar, allt pappersmek man har, till skrivare och dyl. Perfekt med allt samlat.
Caroline följde med hem idag alltså, och det e' så mysigt när hon e' hemma, vi ska bla plocka bär i helgen, helt ljuvligt att ha i frysen sen e' det nog så att jag får ta ett "röj" på ovanvåningen.....usch så där ser ut...
Ska ställa ut lite i garaget och flytta på garderober. Stora skurborsten får fram för golvet har inte mött vatten på läääänge....Det är nämligen sönernas ansvar att ta hand om trappan och allt norr därom....jo jag tackar...
Det är inte bra för självkänslan eller nerverna att gå ditupp men ibland e' det ju ändå nödvändigt och jaa, man kan ju undra om jag missat nåt väsentligt i uppfostran när det gäller renhållning.

Missförstå mig inte, jag älskar mina söner, är mycket glad i mina barn, dom är rara och trevliga och artiga och hela midevitten, men när det kommer till den del som handlar om städ....ja, då brister det rätt rejält. Jag är dock inte ensam om att ha det så, det vet jag ju, men jag tycker ändå att just mina pågar kunde väl ändå skärpa sig lite extra.
För att....tja, för att...jag ...öh...vill det...Inser ju att det låter tunt men va fan, hur svårt e' det att dammsuga ?! Eller att dra ett tag med en trasa över alla ytor en gång i veckan.
Det är ju inte så att dom har oändliga ytor att ta hand om heller. Tvätten sköter dom själv och det är faktiskt riktigt underhållande att se hur den ena gamla T-tröjan efter den andre kommer fram och sådant man inte sett på bra länge dras på....ibland är det galet hur litet det blivit...Åh jäklar så kul det ser ut med en 1,87 cm unge i för korta jeans ! Hahahahaaaa....!
För att se det ur ett positivt perspektiv...det är inga problem med att få tvättid i mitt hem i alla fall och det är ju bra ;o)

Hm...grunnar på om jag skulle ta och åka en sväng till Sjöbo marknad i morgon...bara för att köpa en påse marknadskarameller och ta en pappmugg fisjummet kaffe....det brukar vara det jag köper.  Får se om jag kan få nån med mig kanske, Elsa åker nog gärna med =o) men en tvåbening vill jag också ha med.

Nattinatti...

Ha en bra fredag och en härlig helg !

Kommentarer
Postat av: Dottern

Jag ska med såklart, o sist jag kollade hade jag två ben att gå på! :)

2008-07-18 @ 15:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0