Hemma igen...

Två dagar för tidigt är jag nu på hemmaplan igen....pumpen har lagt av och vi har inget vatten. Igår kväll talade jag med sonen som gått ner för att trycka på knappen , men ack nej, det luktade bränt och det funkade inte...

Utan vatten kan ingen vara, inte ens mina två som ändå inte är det mest nytvättade man kan skåda här i världen, man måste ju kunna dricka varan också....och spola toaletten...
Så frukost i magen, fullpackad bil , hundarna in och iväg. Alltså det är ju alltid rätt skönt ändå att komma hem, men vi har haft en skön midsommar, shoppat lite på de lågprisvaruhus man måste besöka.
Ville fick sig en klippning och är så fin nu, det finns ett fenomenalt hundbad på campen, helt i kakel och du duschar småhundar i bekväm arbetshöjd. De stora får stå på golvet och sedan fönas de så det står härliga till, det är bra ös i fönen!
Klippning och tvätt och Ville väckte positiv uppmärksamhet där han trippade fram..Nyklippt och grann           låång tunga.. 

  Elsa ligger och gottar sig framför vårt tält, små tjejer for fram och tillbaka förbi henne men hon berördes inte överhuvudtaget. Hon är inte en särdeles social hund vår Elsa , människor förutom familjen är inte så intressanta verkar det. 
Hon låter snällt  folk  klappa på henne men hon står gärna och tittar åt andra hållet under tiden  *skratt*
Hon låg där och lögade sig i solen och under sitt alldeles egna parasoll och understundom gav hon hals och talade om att där, där kommer nån....men ser ni inte dääär e' den ju ! Och si...kom det inte en hund där......femti meter bort....
Blicken är klar kan man säga.
Synd med vår tidiga hemresa för jag hade tänkt ta och bada alla hundarna , men pga regn och så blev det inte och nu fick vi ge oss iväg...muttermutter...
Kan ju vara skönt ur en aspekt att komma hem ....jag får ha min säng för mig själv....hi.hi....tro det eller ej, men ena natten delade jag och Elsa en tältsäng....

Stormfälle... 
Det här är resultatet av när jag försökte sätta upp vårt partytält men misslyckades....och fick raseriutbrott.....
nåja...det skulle kunna vara men nu var det en storm som till slut tog död på det asfula men sköna tältet....

Nu ska jag ta en inspektion av trädgården, sen ska vi få lite mat i magen här, för vi är hungriga efter resan.

Tjingeling



Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha ha det var tur att ni inte badade henne.. det kan du göra efter Tvååker hon ska ju ha sträv päls med inslag av äckel.



Sota hälsar att matstrejken beror på att hon i sitt sinne "tror" att Lava är hennes valp och det ska pysslas och pysslas.



Vi syns snart !

Kram

2008-06-25 @ 09:36:00
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Carro

oohhh viiiillleee så fiin! My little doggyhoggy pluttisnutt. Idag e en lååång dag för mig, inte mkt under solen....ganska långtråkigt att sitta vhär o inte göra nåt. Sen ska jag hem bums har tvättid o ska städa o fixa hela kvällen. Men jag e bra trött på kvällarna, e inte van att kliva upp så tidigt! Hörs snart mammi. Pusss o kraam

2008-06-25 @ 14:10:49
Postat av: Malin

Hahaaa! Tältet ser ut som om jag har gått bärsärk!! Vi är nog ganska lika varandra =D

Tråkigt med pumphelsicke!! Hota den så kanske den går igång! Det gjorde jag med min gamla bil en gång och den startade! Eller gör som John Cleese och piska pumpen med björkris ;P

Förresten har du fått en liten utmaning i min blogg!



Kram!

2008-06-25 @ 17:34:42
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0