På tisda'

kommer guben min hem  =o)  ....då åks det en vecka till Öland och Böda sand. Sen åker han tillbaka till Kina igen...hm....grunnar lite på....äsch..nä...eller ! .... hm.....asså....man kan ju liksom råka slarva bort hans pass ju.
Kan ju lätt hända faktiskt....bara...borta plötsligt...och tänks så trist ! Då KAN han ju inte åka tillbaka förrän ett nytt pass har grejats fram igen... *sa hon med ett elakt flin...

Fick goda nyheter här nyss! På Svivk, svenska irländsk varghunds klubbens sida, kan man skicka in foton om man vill ha sin hund trona som månadens bild, jag sände iväg ett par bilder på Elsa och de kommer att finnas på hemsidan i Juli !  Det är ju jätteskoj ju! FinaStina på bild i etern. Känner mig så stolt så. 

gräs matte(s)prydnad

Städar idag...eller ja, har ju börjat lite grand i alla fall, sen är det så mycket annat så bara måste grejas först liksom så det där med städningen det dröjer nog...för är det inte det tristaste ändå ! Speciellt toan, som är liten och knyttig.
Men jag ska göra en enkelvariant, man ska säkert inte göra det men det skiter jag i. Jag ska ta bort alla lösa grejor, spreja på med nåt sprejtjosan som jag inte kan namnet på , sen tänker jag duscha av hela härligheten.
Enkelt och bra, hett vatten så torkar det själv också. Ingen petnoga variant idag.

Sedan jag skrev det ovan har jag inte städat något nämnvärt...talat i telefon två gånger, hängt två maskiner tvätt resp tagit in två maskiner från tvättvindan, instruerat sonen med *disktips* plus att jag precis nu, reser mig och går till vattenkokaren för att göra mig en koppkaffe a' la Nes' variant....koffeinfritt , gott.
Si jo om två minuter....
Sisådär, nu är jag utrustad med en mugg java , den ska jag dricka långsamt så städningen får vänta ytterligare en stund..
Skämt åsido, jag tycker förvisso det är triiist att städa men vill ha det rent och snyggt runt mig, och jag städar gärna på kvällen av nån anledning,  så det får det bli idag,    kvällsstädning.

Alltså, i morgon fyller min systers son Jonatan 18 år,  förra september fyllde min äldste son 18 och om ett halvår, 16 dec, min yngste telning också....18!....jisses...dom tre har alltid haft kul ihop. Tre musketörer fullt ös när dom lekte !  Så i morgon åker vi på lite kalas med morfar som sällskap.

kusiner Jonatan och Daniel i Vånga julen 2004

Tittade precis på jordgubbarna här ute, många är dom, väldigt många dessutom, men ganska små och jag undrar jag om de hinner blir färdiga till midsommar . Smultron har vi också och dom är såå goda, ska köpa fler plantor till nästa säsong.
Ska köpa mig ett litet äppleträd också, med tre sorters äpplen på, kanske något annat fruktträd också, men det får vänta lite, kanske kan göra det i augusti när maken har semester rent av.

Hm...har lite skallebang så jag lämnar etern nu, får det ibland när jag sitter vid datorn så si jo lejter...

ha en ljuvlig lördag och söndag !

kramelikram

Kommentarer
Postat av: Elin och Wigge

Vad kul att syrran Elsa också ska få vara med på månadens bild.. börjar bli en familje grej det där, broderna Caesar och halvbröderna Wigge och malte har ju redan haft sina bilder där =).

2008-06-15 @ 17:58:53
URL: http://www.varghund.com
Postat av: Malin

Men städa kan man göra när man dör!...eller var det vila? Jag går efter det första...fast med Max och Maja så blir man ju tvungen ändå...

Det där med att hålla maken hemma...eller åtminstonde i sverige är lätt fixat! Allt som behövs är ett kg dynamit eller konstiga tabletter eller så! Lägg det i resväskan så tar dom honom på arlanda och han blir garanterat kvar! Inte hemma hos er på ett tag men man kan ju hälsa på ibland. Besökstider you know! Och sen får han nog inte åka utomlands mer...hmmm...blir knepigt om man ska på semester...men vaddå. Vem behöver utomlandssemster? ni kan ju åka till öland iallafall ;P



Ha en härlig dag!

Kram

2008-06-17 @ 11:46:07
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Sanna

Vi i Kållered Grattulerar alla 18 åringar och så ger vi Fröken Elsa en stor kyss för hon e så underbar.

Längtar redan till Tvååker då jag får se henne igen!

Hoppas ni får en trevlig midsommar det ska vi ha här hemma i lugn och ro.

Ha en underbar solig dag utan huvudvärk och städning på schemat

//Sanna och hela gänget

2008-06-17 @ 13:27:25
URL: http://www.dragonlights.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0