Tält

Inför hundutställning i Tvååker om ett par veckor har jag införskaffat ett litet, enkelt och billigt tält. Enkelt för att JAG ska klara av att sätta upp det....utan att det ska höras över hela länet....billigt för att....ööh...det är bättre än dyrt för plånboken...så får vi ju se sen om det överlever mer än en outing med mig och Elsa...
Jag har svårt dåligt tålamod om jag inte genast begriper hur jag ska göra...och då ser det inte kul ut...och låter ännu djävligare...
Bilden på mitt raserade partytält  i tidigare inlägg, skulle kunna vara efter ett försök av mig att sätta upp det...men där det gick grymt fel....och det stackars tältet fick sätta livet till. Hulken släng dig i väggen....

Idag har jag gjort en provuppsättning i matrummet...med hjälp av sonen efter ett par minuter när det låg svår sväros över huset...han insåg att modern behövde hjälp...och syrgas har vi ingen hemma , icke heller valium så då får det duga med hjälp...
Och nu talar vi ändå enkelt tält....simpelt....kan-inte-gå-fel-tält...jo tjena...
Man ska ju ha höga förväntningar på sig själv ju...och kan man då inte meddetbumsisamma så bler det litta överhettning i hjärnkontoret.

Nu gick det bra och det stod så snällt där på golvet, Elsa gick en provrunda in och betittade skapelsen, vi får fint plats både hon och jag, ska ta med en upplåsbar madrass också att ligga på. 

På vattenpumpsfronten funkar det igen, och det rinner och plaskar i kranarna, vi tvättar kläder så det står härliga till, till och med torktumlaren har fått sig en omgång av maken så nu funkar värmen iden igen.
Sicken lyx....man blir ju helt handlingsförlamad ju när inte man har vatten!  Ska skaffa en rickepump...en hederlig gammal snygg pump så man med handkraft kan få vatten även när teknologin inte vill längre.
Har man nu egen brunn så ska man ju ha en pump också!  I vårt förra lilla hus hade vi en sådan och den har jag saknat nu.
Annars allt gott i Eva-land, förutom att karln åker iväg igen imorgon, hem igen i början av augusti så det blir ingen lång väntan denna gången. Sen ska vi dit i oktober/november nångång också.
Jag har trimmat trädgården....maken klippte gräset och jag rände efter med en liten trimmer...det är gott att höra som en kratta nu för den låter som ett tröskverk den lilla jäkeln. Tråden lossnar stup i kvarten så det e' ju mindre kul förstås men snyggt blir det!

Ikväll ska grabbarna iväg på datorlan här i byn, över 40 grabbar ska träffas och spela mot- och med varandra. Jag som inte tidigare för mitt liv kunde begripa hur man kan spendera så mycket tid framför sin dator har fått lite större förståelse för  det nu . För nog sitter jag här framför skärmen en hel del...

Jag ska ta en lång promenad med hundarna sen, det ska maken också fast det har jag inte talat om för honom ännu...he.he.he...han får skjutsa ungarna med datorerna först. Ska hämtas ett par stycken och lämnas vid lanet.

Man får röra på fläsket lite , och nu är det regnvått och friskt och ormarna har krälat och gömt sig....intalar jag mig i alla fall, fast jag behöver ju inte tvunget gå i skogen förstås....men med gummistövlar är jag väl säker i alla fall va?!
Skrämde förresten slag på en stackars padda i trädgården idag när jag drog fram med trimmern...lille paddi satt och njöt av fuktan igräset och så kommer jag och skrämmer halv ihjäl den för den hoppade högt som tusan och for iväg i en fart in till grannen istället.!
Vacker var den, lite spräcklig på ryggen. Det lär vara lyckosamt att ha en padda i trädgården så den tackar vi för!

Det är tydligen fotboll i Tjörnarp ikväll, kanske skulle ta vägen förbi och titta lite, men mest för att säga hej till en väninna som ska heja på sin spelande son.

Ha en go' helg ,
kramelikram




Kommentarer
Postat av: Sanna

Såg utmaningen ska ta mig i tu med den,.



Aha ett tält.. ja det har jag också ett nyare nu.. inte det gröna du såg i Hässleholm utan ett ordentligt

http://www.friluftsvaror.se/varor/turbotent.htm

fast i grått.



Syns i tvååker.. kommer tidigt så jag kan ta en titt på älsklingen ..

//Sanna och vargarna

2008-06-28 @ 13:00:30
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Sanna

Aha det är ett sådant tält.. Men du vet att du och Elsa har en sovplats hos om så önskar.. Vi skulle tycka det vore skoj om du kom över om du så önskar.



Det lilla gröna är tyvärr redan sålt!

2008-06-29 @ 17:58:53
URL: http://www.dragonlights.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0