Tomt i huset

Förutom hundarna som ligger och dräller här runt mig är jag ensam hemma just nu. Son yngst är på galej i Lund med en kompis , son mellan är ute med Soft airgungänget och "leker", dottern äldst,som är hemmavarande tills det ska flyttas in i lägenheten på tisdag, är på 80-tals fest hos vänner.
Såå, här sitter jag och surfar lite, fnular lite på om jag skulle gå ut i solen ett tag ändå, men det är bra varmt och luften står still. Men det är härligt ändå för inte e' det kul om det regnar eller är grått inte, då tar jag värmen med glädje, man kan söka skugga ju.
Kunde smaka med en kopp kaffe faktiskt...säg när det inte gör det !
Igår målade jag och dottern väggar i lägenheten, vita och fina. Vilken skillnad det gör med lite färg va! Själv blev jag jättesnygg om ena foten bla....inte illa ! *Ploff* så hade jag en stor klutt färg på foten och det rann så snyggt ner mellan tårna..'skratt*...
Taket fick sig en repa också lite här och där, men vi lyckades faktiskt mycket bra med att slaska på färg där det skulle vara och inte på omgivningen.  Vattenbaserad färg mina vänner....säger det igen....v a t t e n baserad....vatten...lätt att torka av och torkar omedelbums.
Idag var vi och gjorde en del ärenden och bla inhandlade dottern en beige snurrstol på Erikshjälpen i Höör, såg fräsch och fin ut, sen blir det en annan femma att forsla hem den också....*harkel harkel.*...tänkte inte riktigt på det , men jag har fått löfte att låna släp av god vän så det löser sig nog, har en soffa också som ska ner till Malmö sen går resten in i bilen.
Ska släpa med mig ene sonen också som dragdjur...eller vad säger jag...slav menar jag ju uuöh...humhum...bärhjälp låter bättre...
så bärhjälp behöver vi ju, små kvinnor när det ska flyttas...då ber vi son respektive broder om hjälp.
Sen får han faktiskt hjälpa till vare sig han vill eller ej !! *moahahahaaaa*...=o)

Sköt om er mänskor,

Lav jo maj kina-*för närvarande i pakistan*-man...puss med tidsfördröjning..


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag har minsann målat utemöbler med ICKE vattenbaserad färg..behöver jag säga mer? Jag är full i prickar och streck och dom går inte bort =/ Och lacknafta har jag glömt att köpa så penseln lär vara måttligt fräsig imorgon =)



Ha en härlig helg!

Kram

2008-06-08 @ 00:46:17
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0