hej o hå...

Eftersom jag inte har vett att gå och lägga mig sitter jag här vid datorn och skrotar och tänkte då att då kan jag ju lika gärna skriva nåt men har ju inget att skriva och fortsätter jag så här kan jag snart inte andas heller för om jag inte sätter punkt eller åtminstone ett litet kommatecken blir det ju en helsjuk mening....

Fick en fråga om jag har fler hundar av en person som skriver himskans kul, jag blir så glad när jag läser denna blogg så nu tar jag mig friheten att nämna majamelon.blogg.se...

Det pyser och bubblar på den sidan och den e' så positiv och härlig. Och jodå, jag har två hundar, kinesisk nakenhund,    image33Ville..........image32  Viktor

Viktor nedklippt på bilden, så även nu men med något längre päls.

Idag har tiden mest spenderats framför TV'n, i soffan, bläddrande i alla Hus&Hem, Houses And Gardens, Country Living och andra jag har samlat på mig under åren.
Bodde ju en tid i Saudiarabien och då fanns det massor av härliga inredningstidningar som bara stod och skrek i hyllorna efter mig och jag är en god lyssnare så....nog fasen lyssnade jag!

Hittade ett underbart vitt högt vitrinskåp i helgen, äldre och med lite skavanker och jag älskar det! Nu sätter jag in grejor och tar ut dom och sätter in och tar ut och sät...ja ni fattar...
Ena stunden vill jag har alla mina stearinljus och ljusstakar på display....sen alla vackra kokböcker...kan inte enas med mig själv än...det får nog bli lite av varje.
Ska måla om lite byråar och så i vitt också, furu är rätt gräsligt när det är helt orange, så är det bara. Så på med lite färg och tjillevippen ny möbel!

Disk och städ och plock har fått stå över idag, dels faktiskt för att jag har en anings ont i ryggen efter operation igår, men sen för att jag helt enkelt är lat ibland. Sonen 17, lovade diska i morgon....hrmpffh...får vi ju se, men har älsklingen nu sagt det så ska han få en chans att göra det också , så jag ska inte göra den åt honom under dagen så får vi se om han minns sitt löfte när han kommer hem på eftermiddagen.
Är ju begåvad med två tonårssöner som bor hemma, ja, jäklar va' disk det kan komma på en och samma gång från ovanvåningen....gamla cornflakesskålar....granit folks, granit...får nästan sprängas bort...diverse glas i olika stadier av förmultning...
För inte fan kan dom dricka UR mjölken eller teet eller vad det nu är dom har druckit. Nää, en liten slatt i botten är kvar....håriga glas och muggar e' inte vackert...
För att inte tala om tvätten!!  Fast det gör vi inte....talar om den...

I morgon ska jag försöka förmå mig att gå runt sjön med hundarna, ska till banken, handla....sen kommer älskade dottern hem på lördag eftermiddag. Kanske ta en fika med väninna också i morgon.  Jaa, det ser faktiskt ut att kunna bli en go' dag i morgon.

Nu kallar sängen, go natt


Kommentarer
Postat av: Anna

hahaha, tror du dina håriga glas vill gå på dejt med mina...
man behöver inte ha 2 tonårssöner för att det ska bli så mkt disk så man inte kommer åt kranen det räcker med 1 plattsättare...

2008-03-29 @ 09:18:01
URL: http://xahxa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0