Händelserik vecka

Hej i etern, nu är mina symboler tillbaka plötsligt! Var svårt sur här ett tag och det blev bara knas när jag skulle göra inlägg så det struntade jag helt enkelt i.
Men nu! Plötsligt är det där, fetstil, kursiv, understrykning, bildknapp och rubbet. TACK för det !

Har inte skrivit sedan i söndags förra veckan ,när jag hade varit på hundutställningen i Hässleholm. Idag var det vinthundutställning i Bosjökloster och Elsas syster deltog , plus lilla Lava. Sällskapade gjorde stora stiliga Wigor. Det gick väldigt bra för Lava...*svälj.* alltså, jag minns inte, hm..var det juniorbir kanske?  Hursomhelst gick det bra och sedan fick jag kärt besök här hemma av hela gänget .  Jag hann inte åka dit idag, fick ta itu med hushållssysslor som legat efter.

Hundarna möttes dock ingen längre stund för alla var trötta och Elsa dessutom i löp så de fick vila ut i bilen medan vi andra åt lite och snackade en stund. Elsa gick från den ena till den andra och njöt av att ha alla kända människor hos sig. Min lille Ville frotterade sig också med oss, Viktor den surgneten fick inte vara med idag.

Elsas "mormor och morfar" var också med och guud glad hon blev att möta morfar igen då! Jisses, det är kärlek, men hon höll på att meja ner lilla mormor. Då ska ni veta att det är en späd liten kvinna, hon fick hålla i sin man när Lava och Elsa flög omkring i yster dans.

Alltså mänskor, ni är jättegoa hela högen  Elin, jag hade gärna tagit dig i pant! *skratt* . Pappa, du är en go typ du, jag lovar att fortsätta ta bästa hand om din Elsa. Lilla mor, späd men med styrka som räcker långt. Ett jäklaranamma. Sanna "swoshmedpiskan" med hjärtat på rätta stället ...Elin, trygg och lugn, skön typ.
Jättetack för visiten, välkomna när ni vill igen!
Och när jag nu sitter här och skriver detta har ni nyss åkt så blänger  jag på min videokamer och den andra kameran....jag tog ju inga kort ju!! Men suck..va..där knäpper Elin många bilder med sin fenomenala kamera, och jag kommer inte ens på tanken...jo tjena...Nåja, får väl bli nästa gång då..
 Elsa ligger på golver bredvid mig, trött och nöjd, men med noga koll att inte också jag åker min väg. Hon blev lite konfunderad när ni åkte iväg Sanna, Elin, "mormor och morfar" men fann sig och gick med oss och dukade av och sen in.
Igår hämtade jag hem min häst, hon ska gå på bete hos en väninna med arabhästar och "släppet" gick bra även om en av hennes hästar fick för sig att hon befann sig på nåt tournerspel eller nåt för plötsligt gick hon igång och gjorde riktiga tjurrusningar fram till och emellan Tullamore och den som stod närmst ! Jisses så roligt det såg ut, en timid lugn och otroligt snäll och lugn häst blev plötsligt helt i gasen! Jag tror hon hade skitkul !  Anna och jag som såg det hela tyckte det såg jäkligt kul ut i alla fall !
Idag har det lugnat ner sig och unghingsten har fått en vän i Tullamore tydligen, arme kraken han försökte för allt vad han var värd i går att synas och fjäskade,  men min dam bevektes inte. Fanns ju gräääs ju! Kan man väl inte sällskapa heller...!
Tack för hjälpen Anna, Pernilla med att hämta Tullamore, jättesnällt.
Nu väntar en sommar med ridning i skogarna, och på småvägarna runt i kring...."sa hon...med bävan i rösten.."
Men jag är i gott sällskap, väninnan med låång erfarenhet har lovat att man får vara lite rädd. det hör åren till.
Förr var jag definitivt inte rädd, nästan tvärtom men nu är jag snudd på feg...jäkligt försiktig. Men det kommer säkert gå jättebra allting!
Hmm..vad mer har hänt...ja. alltså...hästfolk...men kanske kommer det mera om det ....får vara en ev story till sen...
jisses, säger jag.
Jag var på onkologen i torsdags, vanlig undersökning , nu är det år 3 sen jag gick med i studie med Pentoxyfyllin och E-vitamin. Där fick jag reda på att det var ett vanligt Naevus, födelsemärke, jag haft på ryggen !! Jiipiii! Inget allvarligt, Men först kunde jag ändå inte riktigt glädjas för varför i helvete ska man behöva gå och undra !?, de har haft provsvaret i mer än 1 månad på hudkliniken!  Nu gick doktorn in och kollade för jag talade om för henne att jag inte hört ett jota sen operationen, och si där..! Den 23 april var provsvaret inlagt...*mutter,mutter*
Goda nyheter ju, dom hade jag velat ha för 1 månad sen...

I morgon ska jag hjälpa dottern packa ihop det rum hon haft på MunkaLjungby folkhögskola nu sedan augusti, snart avslut på Hälsocoach-utbildningen, så det ska packas ner det som inte behövs nu sista veckan, vi har tagit en hel del redan men nu åker det sista.
Efter det har vi möte i stallet då stora nyheter utlovats, låter spännande !
Sen kanske det blir en liten tur ut till min hästmadam. Fast, det blir nog på måndag i stället. Då ska jag få nya nålar i öronen, akupunktur som sitter i två veckor. Praktiskt.
På tisdag sen är det dags för naglarna att bli snygga igen, det är välkommet ska jag säga för de är lite långa nu, behöver kortas lite och stärkas som vanligt sen är man *back in business* med vacker tass.
Den enda lyx egentligen jag unnar mig, klipp varannan månad och naglar. Många klipper sig 1 gång om året! Men jag fattar inte, då måste ju håret vara i skitdålig kondition, måste man inte klippa av halva skallen då? Slitet och dant. Eller det kanske är  mitt tjocka hästtagel som är på det viset..*smile*
Oh förresten, det e' ju melodifestivalen ju! Klockan är halv nio, eller rättare sagt,  fem över halv nio... så det är väl dax att avrunda denna omgång blogg.
Hm det känns som om det är så mycket jag skulle säga , mycket har sagts och hänt men det får nog ändå vila till det  blir en tydligare bild av det hela.
Ha en underbar söndag alla, det ska jag ha. ; =)

//eva

...lav jo...herr andersson


Kommentarer
Postat av: Elin och Wigge

tack så jätte mycket för igår Eva och den goda maten. Skönt att höra att ni hade tagit mig i pant även fast jag tror att ni hellre hade velat att Elsa kvar.
Ska se till så du också kan få tillgång till bilderna som jag tog igår. Återkommer om de.
/Elin och Wigge

2008-05-25 @ 10:47:51
URL: http://www.varghund.com
Postat av: Sanna

Tusen tack för i går.. nu förstår jag vad du menar litet ;-)
Ja Elsa blev glad men det var liksom inget mer med det.. och det värsta är (ha ha) att hon blev gladast över att se mormor + morfar igen.. ja hennes morfar.. det e en man hon älskar ;-)
Anmäll nu till Tvååker och trimma henne lite så gör jag resterande på utställningen.
Underbart atts e er igen.. vi diggade "lille Piraten" massor haha

Ang bilder så kan du säkert fjäska med Elin ;-) det har jag gjort haha

Tack igen och jo Lava blev BIS - Junior

Kram från oss alla.

2008-05-25 @ 19:06:47
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Malin

Jag klipper mej kanske 1 gång vartannat år haha=) efterosm jag har långt så toppar jag va 1-2 dm varje gång. När jag hade kort hår så klippte jag mej en gång varannan månad...dyyyrt att han kort ;P

NU måste du ta och uppdatera med lite kort på vovvarna snart =D!!



ha en härlig dag!

Kram

2008-05-26 @ 13:46:27
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0