Invigning av hovled

....inte kroppslig hovled.....utan en ridled som går under benämningen hovled...eftersom det finns en hundled inom samma område.

Den har jag varit på idag med en väninna, varmt och gott, mycket folk och hästar , vi åkte häst-och vagn med Jalle som jag gått tömkörningskurs för i "mitt" stall. Jättemysigt och med en riktigt hästkarl vid rodret kunde det ju inte blir annat än bra.
Två hästkarlar var det för övrigt. Tony, även han från stallet, hjälpte till.  Islandshästar fanns till uteritt, men gympadojor godkändes inte som ridskor hade en kvinna fått veta så vi brydde oss inte om det idag. Vi fikade och pratade med folk och hade det hur mysigt som helst.

Vid dagens slut visade det sig att väninnas bil ej funkade så jag bogserade dom in till verkstad, man e' ju en fena på det liksom...hum.hum...skryt jaadå. Tog körkort 1994, och under de åren inte kört annat än vanligt, men under de tre senaste månaderna kommit att bogsera 3 gånger !?  Märkligt. Först en karl som hade fått bilstopp hjälpte jag, sen sonen som skulle ha hem sin bil och nu idag .
Börjar ju känna sig som ett proffs liksom...
Nämnda väninna har nyss kommit hem från  Rumänien, 4 hästar med hem....då går hästlastbilen sönder...i Tjeckien...mitt i natten....vän från sverige åker ner och hjälper hem de nödställda, lastbilen står kvar där.
..........och nu går deras vanliga bil sönder......mindre än 2 veckor senare....men va' f....!

Soft air gun...
Häromkvällen var det inte långt ifrån att jag bett en av grabbarnas vänner att vänligen gå ut härifrån och aldrig komma tillbaka....min son och han bestämde sig för....sittande i sonens rum...att det var ok att skjuta prick på en coca burk....uuåååaaarrrrrgh!!
Alltså....que? what? vad tänker ni på? what were you thinking!?  - "men du, alltså, det var faktiskt bara ett skott mamma "
--"  åh jahaaa...bara ett....pffh...men då e' det ju inte nåt att tala om ....bara ett ursäktar ju allt... uuuuaaaaarrrrhg!!
- "   han ville ju prova "....1..2..3..4..5678910....andas eva andas....piuuh...puff...stånk....åh kom nära din lille....ska jag vrida nack....
Så, det föreligger omhändertagande av softvapen här nu....kan man inte hantera det på rätt sätt ska man fan inte ha det heller.
Nu ska jag få perspektiv på det hela och ta diskussion med dem när jag inte blir så förrrrrrbannad så jag inte hanterar det på bra sätt. 


Over and out för nu...






Kommentarer
Postat av: Malin

Ungdommar...;P
Vilken bogseringsmånad du har haft! Jag har aldrig bogserat någon...förutom en kompis i en kundvagn efter min moppe när vi var 14. Jag behöver nog inte berätta hur det slutade (skrapsår) =d

Ha en härlig måndag!

Kram!

2008-05-12 @ 01:04:37
URL: http://majamelon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0