Men hallå!

Nu e' det ju freda' igen ! Det e' ju rent makalöst va' tiden går fort. Måste ju ha förbaskat roligt för då sägs den ju ränna iväg.
Och för all del, jag har haft fina dagar. Solen har strålat så vackert på mig och vi har suttit ute och fikat varje dag, pysslat lite i trädgården.
Dock kan jag säga folk...min trädgård...den behöver mer än lite pyssel. En trägårdsmänniska hade nog blivit deprimerad.
Jag blir inte så upprörd över maskrosor...eller ...eäh...dom däringa andra små ogräsen som växer i gräsmattan som jag inte hittar namnet på. Vackra är dom i alla fall och jag kör helt sonika runt dom när jag klipper gräset..
Vi har en grusgång runt huset...ser mer ut som en grusgång med ä..alltså en...gräsgång. När vi flyttade in för 10 år sen låg det singel där, inte tjockt och mycket men dock..singel.
Den har försvunnit ner i myllan av alla cyklar och mopeder och fötter som har trampat runt här under åren. När det är torrt och varmt blir den marken rena graniten och omöjlig att skyffla eller greja med så jag bråkar inte med den. Det ser ju inte så himskans najs ut med grönsaker över hela gången men, ja, ja..får väl gå..

Ibland nyttjar jag sönerna....viftar förföriskt med en sedel och si ibland gör det nytta ! Dom vattnar och har sig och skyfflar. sliter och drar, och det blir rasande grant  

Jepp...Jag hänger mig skamlöst till mutor, då blir jobbet gjort.

Jag köpte en flaska Round Up igår...gift.  Gick väl och blängde på den där flaskan i garaget ett bra tag och övervägde att åka tillbaka till affären med den.
Och vet ni... jag kan nästan svära på att den talade till mig. "det blir sååå fint eva...ooh wow ! så fint det blir...spraya mig bara så tar jag kål på allt du vill.."  sssnyygt blir det.....sssspraya....ssssnyggt...ssåå sssprang jag inte tror ni,  slet till mig den och på rekordtid var flaskdjäkeln slut !  Men nää va har jag gjoooort ! Dödat levande materia !
ÅÅÅOOO  AJ NÅÅÅOOO !!  AJM KREJSIIIIII!!  Usch...gift...Men vad ska en stackars kvinna göra när maken dragit iväg till Kinaland och de mankrafter som är kvar är förkylda och krassliga..
Jo, hon tar till våld...och ska sanningen fram så var jag rätt belåten senare när jag insett att snart är det grus där grus ska vara ....inte gräs...

I tisdags, rövade jag med mig en duktig hästkvinna upp till min häst. Där slängde jag fräckt upp henne först på min madam så hon fick gå av sig första ivern för en annan är en liten fegis nämligen.  Har blivit det på gamla dar, så då tar man det säkra före det osäkra.
Pernilla som kvinnan heter är en fena på hästar och allt gick så bra så. Jag red också men vi tog ingen bild på det....thank god...Tog en del bilder  på Pernilla, ingen blev nån höjdare men jag visar en i alla fall. På väninnan till häst.  Va' bra det hade vatt om man kunne lägga in film också ! Jag kan då inte det i alla fall.



Så i onsdags var det då dags, maken färdigpackad.....väskor folks...inte askalas... Kinaresan på gång. Kl 11 kom taxin och puss och hej.  Lite gött att känna att det är trist när gubben åker fortfarande  efter 26 år .
Fast det ger med sig efter ett par minuter...moahahahahaa!!...
Får ju retas med karln för han läser det här....hi.hi..

Ska planera in en resa dit nång gång framåt hösten, blir spännande och kul att se fram emot, även om jag inte tycker om att flyga. Då du herr Andersson...får det vara värt resan!  Systemkamera eller så....=D

Det har vatt en lugn vecka, lite vanlig shopping av mat, gå i skogen, prata med väninnor i telefon, läkarbesök med sonen idag , evigt förkyld stackars mänskan, fick allergimedicin...?....nåja, det kan kanske vara allergi nu med all pollen men i vintras!?
Hursomhelst, han har tagit en pilla och så får vi ge det någon dag och se om det går tillbaka...

Fredag kväll....titta på TV...popcorn...slött och slappt och skönt. 
Lördag står öppen, kanske ett besök hos far min och en sväng runt i landskapet, fikakorg med , hundarna, eller kanske bara en hund, ska ringa honom faktiskt.

Söndagen inviger ridled på Hovdala som jag ska till med väninna, kanske rida islänning, har jag gjort en gång tidigare för många år sen. Ser ut att bli en trevlig eftermiddag .

Nu, ska fixa färdigt middagen, sen en promenad med hundarna.

Bye, ha en härlig helg,


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0