migrän

är inte trevligt. Under nästan tre dagar , intro söndag och upptakt måndag och fullt ös tisdag . Illamående och legat i stort sett pall, köpte Treo citrus, vilka faktiskt till viss del i eftermiddag/kväll gjorde någon nytta, drog per rekommendation i mig tre stycken i relativt tät följd.
Magen min är inte kompis med acetylsalicylsyran men det får det vara värt .

Stapplade upp och kikade ut på hundarna som var ute och tyckte att det var en trevlig syn..

Aaah, sötingarna ligger och solar...knäppknäpp...kameran igång...



Fina, fina Elsa...men så lustig hon ser ut., så förvånad....nästan med en förolämpad knyck på nacken...kul..va' tittar hon på förresten...men va faaa....VAR E VILLE !?   Den lille parveln e' ju inte här ju !  Ut genom dörren och där....dääär....sitter han....utanför grinden !
Mitt lilla piratknytte har hittat en väg ut ur trädgården och sitter nu och ser väldigt förvånad ut där utanför...*hur i helvete kom jag hit ut egentligen!? Släpp in mig matte! Det e' jätteläbbigt här!
Nåja, in med hunden då...i säng igen..

Daniel älskade sonen ska hjälpa till och släpper ut hundarna något senare....jag ligger och försöker få ögonen att sluta hoppa rundor i skallen på mig, för det är så det känns, som om ögonen ska vibrera loss på nåt mysko vis.
Då hör jag hur det blir ett sjuhelsikes liv därute och det tar väl en stund så är jag på darrande ben uppe igen..

Då står grannen där ute, grinden e' öppen och Elsa glad i hågen är inne hos annan grannes hundar och hälsar på ! Daniel stackarn springer förtvivlat och försöker få henne hem igen. Jag ropar och hon kommer...in i trädgården stäng grinden..
*Varför i hela världen e' grinden öppen för!? Den ska vara stängd ...*men..säger sonen...jag skulle ju släppa in Ville ju..
för då hade uslingen smitit ut igen...och när han då öppnar grinden ja då smiter den andre ut...
Milde tid...
Tredje gången försökte jag vara på topp, jo tjena...och släppte ut hundarna, tog på mig skor, då kom en Volvo förbi här ute och frågade om jag var av med en hund!!  På mindre än 3 minuter...
*Eh..nja...då kommer Ville försiktigt smygande runt hörnet...och piper lite kvickt in under staketet....bredvid grinden...
  

Rymlingen ....nu är det igenbommat med stora stenar....ingen kan komma in eller ut...knappt en myra...



Bara en skön bild genom blomman som hänger utanför min dörr.

Nu ska jag gå och lägga mig, förhoppningsvis kan jag sova gott och vakna utan smärtor i morgon, vill hälsa på min häst som går på bete. Har ju bara släppt henne sen inte varit där sen i fredags.

Har försökt få tag i maken hela dagen i dag och upprepade gånger igår med det funkar inte, kanske han har rymt med en kinesiska! Fel på luren kanske. Många kanske...Bättre veta...

ha en go' onsdag alla


Kommentarer
Postat av: Sanna

Stackars Migrän gumman .. dinan hundar vill verkligen inte att du ska få vila.

Undra om mellanrummet gjordes av oss i lördags?



Krya på dig och krama Elsa och piraterna

2008-05-28 @ 06:25:03
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: eva

Sanna ! Nej, det är inte på grund av er framfart även om stolpen är helt sned nu skratt, men det är lugnt. Nej, från gatan och ned mot trädgården, där pep lille ville ut. För högt mellan mark och staket. Nu ligger det mer sten där så han kommer ingenstans.

Ska dock säkra ytterligare runt om överallt, får inte finnas tillstymmelse till risk att han kommer ut igen.

2008-05-28 @ 08:55:35
URL: http://evaskineser.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0