Teflonpanna..

Var det inte det jag sa igår i inlägget...och ...vad får jag idag för denna tanke....just precis det....teflonpanna...

Stackars dotter har haft förkylning och mått ruskigt dåligt ett tag och nu har stackarn haft ögoninflammation också ovanpå allt. Jag skulle skickat ögondroppar till min älskade tös men missade tiden för att de skulle hinna fram tills idag med posten.
Då kom jag på den geniala ide'n att åka upp till CityGross i Hyllinge, och Jula , för att där, på Jula, köpa en liten nätt slipmaskin till hjälp för hundarnas klor, OCH köra till dottern med ögondropparna, hon går i skola bara nån mil därifrån.  Två flugor på smällen ! Himla bra ordnat tyckte jag..

             Hursomhelst....jag får väninna med mig, åker iväg, går in på Jula , hittar nämnda maskin och är så nöjd och glad och strosar in på Citygross med liten beställning från dottern på lite bröd och annat.
Trevligt, vi käkar hamburgare på McDonalds, åker iväg till dottern ,  hon och en klasskompis har satt ihop ett program och ska ha aerobiclektion för sina klasskompisar och bli bedömda för sina insatser.
Jag och väninnan pratar med dotera som sen får susa iväg för nämnda lektion.....väninnan och jag fikar lite ....sätter oss i bilen och åker hem....
Väl hemma har jag en timme cirka tills jag ska vara iväg igen....jag öppnar väskan och ska ta fram min mobil....och vad ligger där om inte....  IIIICK ! DROOOPPAAARNAAA !!   teflon.....teflon...teflon...is my name...nothing sticks...

Men ååh!
  Som tur är hade det lagt sig ordentligt på henne men alltså....glömma det jag faktiskt åkte upp dit för att göra....lämna medicinen...ja, ja...

Min slipmaskin är jag såå glad över, en liten Dremel-maskin...med en böjlig arm som är så otroligt smidig att använda. Slipar klorna på mina hundar istället för att klippa... Med denna maskin är det en "bid kaga"....piece of cake....
Ska testa den i morgon.
Talade med Sanna idag, Elsas gammelmatte...uppfödaren....vi kommer att ses på söndag på hundutställningen i Hässleholm den 18 maj. Ska bli väldigt trevligt. Ska kolla sedan här också om det faktiskt är så att man får ta hunden med sig....i så fall tar jag Elsa med mig. Spännande att se hur hon reagerar på att möta syster Sota och Sanna igen efter nästan 1 månad.
Helgen därpå kommer de hit , efter vinthundsutställningen på Bosjökloster, då blir det racing i trädgården vill jag lova, fyra varghundar i sina bästa år!  Jisses...!  Det ser jag verkligen fram emot. Välkomna gott folk!

Har varit ikväll och träffat en Knabstrupper-pojk som faktiskt är riktigt lik min Knabstrupper-flicka. Trevlig pojke och så möter jag en dansk kvinna , ägare till hästen i boxen bredvid , sen talar vi om hunden på gården, en svart grandis som är väldigt trevlig.
"Min väninna har två blå grandisar", sa jag... "jaa, Anna", sa ägaren till "knabbe"-pojken upplysningsvis till danskan.."va".. utbrister hon. "känner du Anna , det är ju hennes häst jag köpt som står där inne" , ....
Jisses, den hästen har jag inte sett sen 1993 eller 1994 ! Hon , Cilla, är nu 22 år gammal , Annas ögonsten, hon är väldigt söt, i fint skick trots sin ålder, positiv och trevlig.
Visst e' det kul när det blir sådana sammanträffanden !  =D

Här sitter jag mitt i natten, klockan är 03.03 piiiip..!  det kryper i benen, jäklar otyg och det är omöjligt att sova, har benlindor på, på ena benet, en stödstrumpa på andra...._______________________________(öppen plats för medömkan).
Har tid på onkologen i morgon, men kommer ej orka åka ner då jag inte får någon sömn förrän framåt småtimmarna och det känns dryyyygt. Har varit iväg hela dagen idag, efter en natt som också gick i benkrypets tecken så nej, jag stannar hemma i morgon.
Mina hundar är glada åt sällskapet men något konfunderade dock...Elsa hade parkerat sig i makens säng och ligger ju inte kvar där när matte börjar gå omkring . Viktor och Ville har lite vana av sällskapet men kommer och tittar till mig här emellanåt.
Hutter hutter..det e' kallt...ska gå och försöka få lite sömn ändå....wish me luck..

natti natti



Kommentarer
Postat av: Malin

Åh fy fasen för benkryp! Det hade jag när jag väntade Max...+ att jag kissade 8 ggr varje natt och när jag klev upp sås kulle Maja oxå ut och kissa *suck* Hoppas att du somnade iallafall!
Gud så smart med en slipmaskin på klorna! Fast tog jag fram en sån så skulle nog Maja dö av skräck haha ;D min lilla fjanthund.

Ha en härlig dag!

Kram

2008-05-14 @ 07:52:41
URL: http://majamelon.blogg.se
Postat av: Sanna

Då jag har kollat så verkar allt ok för dig att ta med Elsa till Hässleholm.

Hoppas ni kommer så jag får pussa på fröken.

Sköt om dig och skriv upp allt så slipper teflonet inställa sig.

kram

2008-05-14 @ 13:43:19
URL: http://www.dragonlights.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0