utställning del II...

Haj gott folk! Sitter här , trött nöjd efter en lång dag. Har varit på utställning idag också, och träffat Elin och Wiggo, Sota och Lava, med matte och uppfödare Sanna.
Jag sprack nästan av stolthet för min tös Elsa alltså, där går vi in på utställningsområdet, fullt av hundar och folk överallt, in bland försäljarna och hon lunkar med som om hon aldrig gjort annat!
Åh...det värmer en mors hjärta...stolt som för ett av egna barnen.
Det var mysigt att tillbringa några timmar i sällskap med bestämd madam uppfödare...swosch..piskan i luften...mohahaaa...och Elin, tack för dagen damer!

När vi så kom hem nästan slogs jag och Elsa om bästa platsen i soffan för trött blir man ju av sol, fart och fläng.
Hon somnade och plötsligt blev det ett jäkla liv på henne och hon gnydde och morrade och kved så dom små satte sig och tittade förvånat på henne! Hon sprätte med benen och röck till så hon nästan for ner på golvet stackarn, hela dagens upplevelser i repris drömde hon om säkert min pärla.
302814-123


Ska själv prova på utställning i Tvååker i sommar...lite nervigt nu när jag faktiskt sagt ja till att göra det, men det går säkert jättebra! Kul ska det bli, en ny upplevelse.
Får väl trimma upp kondisen lite också för den är inte i toppskick kan jag säga.

Sniff sniff...ooops...satte nyss en stek i ugnen...slarvig rengöring för det doftar väl mycket...fast äsch..det får väl dofta då.
Nu ska kaffehurran på, jag ska äntra soffhörnet...lite mariekex lyckades jag snoka fram. Sen får det vara va' skit som helst på TV för jag ska lägga mig relativt snart ändå. Läsa lite och sen ZZZZzzzzznaaarrrk...

Ooh förresten! Har ju berättat om slipmaskinen jag köpt...Men åååh !..hinner ju inte mer än köpa den förrän jag nu idag ser att Häromi har en speciellt för just hundklor! Tyvärr ingen med sig idag. Men killen berättar. "Åh så smidig och behändig", "låter inte så mycket som andra slipmaskiner som finns..som Dremel eller Ferm eller vad de heter...och väger inte så mycket heller"
Ööh..svälj..eeh..jaa..fast dom är ju inte så dåliga ändå...pep jag lite ynkligt..
"He,he..nää, men dom är fan så klumpiga i dina små händer" Ta och beställ en vet jag, prova och e' du inte nöjd sen skickar du tillbaka den. Men jag lovar, du ångrar dig inte.."
Finns på hemsidan och i katalogen..kommer du på nästa utställning tar jag en med till dig..
Suck..njae..alltså, ställer ju inte..
"Plötsligt genomfars jag av tanken att hmm..kanske ska åka till nästa utställning..." dreggel dreggel..bara för att köpa en...
"Men herreguud , skärp dig mänska", får jag banna mig..och jag kom till mina sinnen och gick därifrån innan jag beställde en för avhämtning vid nästa utställning..
Den har jag i skrivande stund glömt vart den går för hundarna trampade av omslaget till Häromis katalog så den dog på plats.
E lite av teknikfreak...kanske den e' snäppet bättre än den jag har...nu försöker jag motivera för mig själv varför jag ska köpa den andra...

Ska innan soffan ta en liiiten kik på hemsidan...

nattinatti ha en härlig måndag

Kommentarer
Postat av: Josefine

Ha en trevlig vecka! :)

2008-05-18 @ 21:25:03
URL: http://josseramsvik.blogg.se
Postat av: Elin och Wigge

"madam uppfödare" den var bra Eva. Tack själv för dagen, trevligt att ha träffats. Elsa och du passar verkligen ihop.
Du och Elsa kommer nog ha kul i ringen i tvååker.
Ska heja på er så mycket vi kan jag och Wigge.
Ses nästa helg i Bosjökloster.

2008-05-18 @ 21:32:14
URL: http://www.varghund.com
Postat av: Anonym

jag har en rolig tävling på bloggen där man kan vinna ett härligt paket.
hoppas du inte blev sur för jag tipsar.
vissa blir jo de.
kul om du deltar!
www.enlitentax.blogg.se

2008-05-18 @ 21:44:43
Postat av: Lisa

Fråga mig precis vad du vill på min blogg! :)

2008-05-18 @ 23:32:16
URL: http://lisalisalisa.blogg.se
Postat av: Maria Vuitton

verkar vara en riktig sötis :D

2008-05-18 @ 23:49:52
URL: http://marija.se/
Postat av: Helena

En sån liten slipmaskin har vi varit ute efter länge.....måste genast kolla in på deras sida.
Vilda är jättekänslig över pulpan så när man klipper hennes klor som vanligt så skriker hon.
Nu klipper vi dem inte själva utan har en vän som gör det och hon klipper Vildas i tre steg och då funkar det hyfsat.
Att slipa ner dem kanske vore mycket lättare.
Vad kul att Elsa skötte sig så bra på utställningen.
Ha en skön måndag vännen!
Kram

2008-05-19 @ 08:13:27
Postat av: Sanna

Super tack för i går. Underbart att se thockisen hon e så fin.
Skoj att se sig med.. hoppas nu du anmäller till tvååker .. båda dagarna :-)
Syns nästa helg
kram från oss!

2008-05-19 @ 12:50:10
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Malin

Hon är så duktig lilla Elsa =D Å vad surt att det har kommit ut en slipmaskin för hundar nu när du precis köpt en...
Vad roligt med utställning! Är det Elsa du ska ställa?

Ha en härlig lördag!
Kram!

2008-05-24 @ 12:38:28
URL: http://majamelon.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0