Varmt !

Jisses så varmt väder vi har!  For iväg i förmiddags och handlade lite, ny planteringsjord bla, persilja, en pelargon, och en vacker lila clematis. Men jäklar vad hårt det var att gräva ner den där clematisen, fick blöta upp marken först.
Nu står det en gammal trägrind som stöd , och det ser lite sött  "engelsk cottage garden"  ut, men ska väl få till det med en spalje eller dylikt sedan.
Sen har det pysslats i trädgården, satte om smultronen också, nu har jag åtskilliga plantor av härliga smultron. Herregud så mycket plantjord det går åt!  Det är å andra sidan inga små krukor jag använder. Såg så mycket idag jag vill ha, små träd, rhododendron i vackraste lila, nån ros, massor av perenner, små marktäckare. Ska fylla på pö om pö så det fyller upp rabatterna här, så ogräset inte får fäste så lätt.
Elsa är en trogen vän där ute, hon går in och ut hela dagarna och mår som en prinsessa, så pass att hon knappt vill komma in på kvällen.
I början kom hon nästan till dörren, men pep sen kvickt iväg igen som om hon vore rädd att bli fångad. Nu vet hon att hon kan komma in och få gå ut igen och det är lättare att kalla in henne .
De små är också ute hela tiden, Ville som är minst behårad ligger och flåsar som en tok i solen, soldyrkaren =D   Här ligger han och gottar sig , bilden tagen för två år sedan.

Sen, har jag snickrat !! Ja, minsann, sågat och grejat, en hylla skulle upp i matrumsfönstret hade jag bestämt och Göran hann inte med det innan han åkte iväg. Sååå, där stod väl hyllan och gjorde ingen nytta. Ut i garaget, och med mått på fönstren  tagna skred jag till verket och nu hänger hyllan där och jag känner mig rätt nöjd.
Hm..ser mysko ut på bild men det är hemtrevligt.    

Andra fönstret...     ska också få en hylla så småningom..

Efter mekande i trädgården och lite tvätt inne och fix här och där tog jag Elsa med mig på en runda i skogen och sjön. Så underbar natur vi har inpå knutarna här, lyx känns det verkligen som, härligt för hundpromenad och racing.  Men jag vågar inte släppa henne, är så jäkla rädd att nån ska komma och så blir det liv , det är ju trots allt lös-hund-förbud , OM man inte har kontroll på sin hund...
Det har jag inte på Elsa än. Sjön är alltid trevlig och hon plumsar glatt i, solen försvann precis runt knuten när vi kom fram men den här bilden är ändå mysig när hon sitter och tittar ut över sjön.
  Ro och frid..
   ööh .sa du nåt ..?.asså du....liksom...hrmpfh..still med kameran va...kan ju inte posa hur länge som helst ...
  vaddå för stor ! Du ser ju att jag får plats !  ....förresten....fl'åt för glasögonen...inte meningen att dom skulle ramla i golvet....fl'åt....

Hemma efter promenaden ville grannen hälsa på Elsa, men njaäe...sa Elsa...ok...en snabb kyss kan du få men sen får det va'...och gled undan vig som en panter vid varje ansats att han ville röra henne.  Och hon tittade på honom , som om hon ville säga
Förstår att uppfödaren stod förundrad när Elsa ville hälsa och kramas och allt på en gång när vi möttes första gången, för sådan är hon verkligen inte.
Vänlig och snäll men lite stolt och hon värmer upp efter bara en liten stund förvisso men när hon tycker det är lagom...DÅ..kommer hon.
Därför är det varmt i själ och hjärta att hon direkt hon kom hit pussades och satt på oss alla  *skratt*

Jisses, klockan är kvart över tolv!

natti,natti...

Kommentarer
Postat av: dottern

God morgon. Hemkommer från en fantastisk grillkväll hos viktoria, har klappat får, katter, hundar o islandshästar, det e bra för själen. Men inte så bra att sitta ute med sjukt öga o hals. Men det har lagt sig det värsta, hade dock feber igår kväll igen. Suck. Tuben sa nåt skoj igår när jag berättade för en tjej om evaskineser....nu har du ju en kines till att berätta om o lägga ut bilder på, kines-mannen din :) hihi! Puss Puss ha det nu så bra på hovdala

2008-05-11 @ 09:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0