grått o trist...

Idag regnar det ute och är grått och trist o det må jag säga att det e jag också....grå o trist.. Men, det kan ju inte vara tjusigt väder alla dagar så det är bara att gilla läget.

Har en eld igång, Elsa ligger nu i sin biabädd efter plockning och de små trynar i soffan, Molly har intagit plats i min säng.
Hon fick skrämselhicka häromdagen...och jag också kan jag säga, när systerns hund kom genom grinden och smet upp på ovanvåningen....
Ropade på honom och sen slog mig en tanke....åh jäklar ! tänk om Molly ligger där uppe !  Jag hade inte mer än tänkt tanken förrän det blev ett himskans liv , jag for upp och fick tag i Nanook precis som Molly i panik for förbi mig o in i mitt rum...
Han är en otroligt trevlig hund, men har fått smak på det där med att jaga....både höns, räv...katt...katt har han ännu inte tuggat på men de andra....jojo..

Elsa o Nanook är bästa vänner och har så mysigt ihop.



Fy så taskigt...här får vi stå o se när ni fikar....vi vill också vara med ju....

Stora våta tassar ....får hålla tillgodo med köket. Den enda bra bilden jag fick på dem...de står ju aldrig stilla dom där två! Sen skyller jag på en ond handled och värk i långfingret...att det inte blir bra bild....

Oh, kom på att jag plockade barrkvistar igår ju....får se om jag kan uppbåda någon form av skaparlust kring dom...

hej så länge

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Eva!

Det ser så härligt ut med dina "hundar" bakom grinden. Just så ser det ut hos mig. Bara det att jag är innanför nästan jämnt...heheheheh!Sitter jag vid TV så står de med ögonen bedjande och säger... matte? varför är du inte här?...De är som små människor med fyra tassar och en nos stor som en varg....

Ha det gott och kram till er!

Anna, Hera och Saga

2008-11-26 @ 21:01:18
URL: http://varghundar.se
Postat av: Callin

Oh så söööööta!!!!! Måste komma hem o kela med er snart! människor som djur :)

2008-11-28 @ 14:45:02
Postat av: Glad första advent!

Hej Eva o alla djuren!

Skönt att fler tycker som jag om smällarna! Du/ni får ha en riktigt skön helg med första ljuset och all förberedelse inför julen.

Många kramar från oss alla till er alla

2008-11-29 @ 14:01:06
URL: http://varghundar.se
Postat av: Sanna

Önskar er också en underbar första advent.

pussa den håriga... tjejen alltså ;-)

2008-11-29 @ 17:38:24
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Malin

Söthundarna!! Men Nanook...en likadan hund hade dom väl i filmen Lost Boys och den hette väl Nanook?=)



Ha en härlig tisdag!

Kram

2008-12-02 @ 00:36:23
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0