Idag...

vaknade jag och sönerna till vattenbad i köket.....det stod en så vacker stråle ut från vaskskåpet....son äldst rusar ner i källar
en och konstaterar att där ser det ännu värre ut...
Där är det swimmingpool, och en stråle står rakt ut från ett hål i hydroforen...

Men hallåå....e det inte det ena så e det det andra...

I fredags satte vi igång för vattnet igen efter vår resa...inga problem där ...i lördags fyllde jag vatten i systemet till värmesystemet vårt..
I söndags...igår....satte jag igång pannan ....med guidning från maken....via msn och per tel också...i med nya säkringar...klipp av gamla kontakter på sladd pannan...vik så de inte rör varandra el något annat. Ingen isoleringstejp hemma men det gick bra. jag blev inte stekt...
Igång med pannan och si nu har vi värme i huset igen!  förvisso på halv styrka men ändå...värme...

"Säg den glädje som varar" heter ju ordspråket och det är ju faktiskt ett rätt negativt ett om jag får säga min mening....men....idag skulle jag kunna instämma faktiskt för jag var så stolt och glad när vi fick värme på elementen här och jag fixade det!!
Jag !    Lyckades även dribbla till det och få upp trasiga tvättmaskinsluckan med hjälp av skruvmejsel....och kunde tvätta två maskiner igår kväll.
Nöjd med det också...så att börja dagen med vattenkaos idag ....jag kan hålla mig för skratt...onekligen...

Nu gäller ny hydrofor...kommer troligtvis i morgon.....money.money.money....Men..har man ett gammalt hus händer sådant....hydroforen är faktiskt  54 år gammal.

....konspiration....hydrofor o elkasett har bestämt sig för att gå hädan tillsammans....

Nåja, sitter här nu och e sleten och rätt trött faktiskt. ska iväg sen och få min häst verkad....för den oinvigde betyder det klippa naglarna i stort sett....det e dags nu.
Själv ska jag idka min lyx på onsdag då är det mina naglar som får sig en behandling.

over and out för nu.

hav tålamod med bilder...jag försöker ha det också...det får ta sin tid .




Kommentarer
Postat av: Anna

Hej Eva och välkommen hem igen....till verkligheten!

Hoppas du kopplat av och haft det skönt i både värme och trevnad. Lycka till med Elsa på lördag. Hoppas hon tar certet!

Kram Anna, Hera och Saga

2008-11-10 @ 19:50:07
URL: http://varghundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0