Varghundsträff

En riktigt härlig dag har jag o Elsa haft idag, helt fantastiskt väder hela dagen , från det vi begav oss från vårt snöiga Tjörnarp till Mörrum i...humhum...Blekinge bör det väl vara.
Strunt samma, det var dit vi skulle ikalla fall då det vankades varghundsträff som Åsa från Gelerts kennel anordnat, förlåt om jag glömmer någon annan inblandad i träffen...
Först lyckades jag....vågar jag säga det....köra fel...suck...jaa...jag vet...................lämnar lite plats för skratt där....här ligger jag o kör hela vägen upp...på känn dessutom! hade inte tagit någon karta för det e ingen komplicerad väg dit..
Viker av helt rätt, första avfart mörrum...och SE! kom jag inte rätt på orten jag skulle till också minsann ! Fy rackarn så bra man e'....tänkte jag o körde förbi skylten jag skulle titta efter...och kom bort mig totalt...det blev en runda på 3 km extra...fick ju ringa Åsa om beskrivning ju.
Jag är säker på att skyldjäveln inte stod där när jag körde förbi !! Nån har på pin kiv dragit upp den och sen pulat ner den i marken sen jag åkt därifrån...så det så....

På plats var det en hel mängd härliga vargar..jag kände inte en själ där, förutom Åsa som jag bara mött någon gång på utställning. Vi gick tipspromenad först...och jag kom TVÅA ! Sidär...svåra frågor sas det dessutom vara så jag är så stolt så och vi vann mat o godis åt Elsa, plus en fenomenal mapp/pärm för alla hennes papper, stamtavla etc..perfekt! En reflexväst och en lite plasttjosan till plåster.
Vi fikade och så var det lurecoursingprov....tja..jag rände väl iväg där över planen och en tjej stod o höll Elsa , hon kom snällt farande som en furie över plan och sen fortsatte hon liksom ....inte tusan skulle hon stanna hos mig inte...man kunde ju leka med den där andra roliga hunden som inte heller ville till matte!
Ett par rejsingrundor fick hon ur sig tills hon då kom tillräckligt nära för mig att ta henne...*skratt*...jäkla buse.
Hon var inte den enda tack o lov som inte genast lät sig tas till fånga igen.
Stod där o iakttog hur många olika typer av varg det finns, det e väldigt spännande att se hur olika kroppar de har och hur olika pälskvalitet de har.

Nöjda o glada körde vi hemåt igen, jag smet in en sväng på Eko-hallen i Fjälkinge, men kom snart ut igen...halva skåne var där...uuuöööää..k...för mycket folk i min smak.
Nu har jag tänt stearinljus här överallt och stjärnorna e redan på plats i matrummet , det e Il Divo på stereon , helt ljuvligt att bara sitta här med de små pluttarna liggande här intill mig....
Det e inte utan att man e trött här nu....kudden här bredvid ser inbjudande ut....

Igår var min syster här med sitt yngsta fosterbarn , åh han e så jäkla söt den lille parveln...har nyss fyllt 3 år, mörkhyad är han. Glad som solen alltid och sjunger och dansar , sen ska det kramas...då säger han "kram" ! så kommer han farande i luften och då gäller det banne mig att vara beredd att ta emot. Sen kan ha sitta hur länge som helst och bara vara nära...
I morgon kommer hon igen faktiskt, ett äldre fosterbarn ska hälsa på i sin gamla skola här intill . Sen ska lilleman hit igen på fredag då Ingela står på Fogdaröd julmarknad i Höör. Då får jag rå om honom hela dagen, då ska vi gå i skogen o plocka kottar , mossa o grenar o annat kul vi kan använda till pyssel.
Elsa tycker mycket om honom men han tycker inte om när hon vill pussas med honom...han är ju nästan lika hög som hon så nog kan det verka lite väl bra med kyssande av en jätte!
Hon vill så gärna vara helt i närheten.

tjingeling,

snart e det jul....lav jo....

Kommentarer
Postat av: Sanna

Låter som hon hade riktigt skoj.. ha ha varför är jag inet förvånad över hennes ovilja att komma in.. det är Elsa det skrattar högt



Nå vad tyckte fröken om LC då? berätta!

2008-11-24 @ 04:24:01
URL: http://www.dragonlights.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0