Vinterdäck...

Denna dag har mitt liv kretsat kring däckbyte.... Då vi plötsligt blivit med vinter här i södern insåg jag ju, som uppenbarligen en hel mängd andra människor också gjort, att det inte får vänta med vinterdäcken.

Så, i morse tänkte jag att jag åker in och fixar däcken , sen köper jag nån goda , mörka nyttiga bullar med mig hem...jag sparade frukosten...den som väntar på nåt gott..
Dumt gjort... Efter att ha traskat i snön ut i garaget, kört upp bilen och släpat fram däcken och hivat in dom i bagaget, for jag iväg den mil det är in till Höör . Smutsigt arbete och halt att köra.
E framme vid halv 10 på Vulko som det heter... och kön var låååång...mycket folk ...många väntande...nåja, det går säkert fort tänkte jag och slog mig ner vid ett bord vid "receptionen".
När jag kom var det bil nr. 37 som fick service....jag fick nr. 55. Kl blev nästan 12 då det äntligen blev min tur. Jag hade för all del inte tråkigt där jag satt för det var trevligt folk där som jag småpratade med men ändå...två timmar.
Jag körde in bilen, klev ur och gick tillbaka in för att sätta mig ner o vänta...
" eeh..alltså..du..hallå ...dom här däcken e inte till denne bilen... Men va! det måste dom vara! ...  nix..dom här tillhör en gammal Golf nämligen...
Men ah va fasen...
Där hade jag släpat medm mig  Alex däck....de enda kan jag säga som ligger i garaget...!!! ...muttermutter...
Skänkte en inte alltför vänlig tanke till Kinamannen....Ja vad göra !?  Sätter mig väl i bilen o halkar hem igen, hivar in Alex däck med buller o bång i garaget igen och går på jakt efter MINA däck...
Dom hittar jag av någon outgrundlig anledning i vårt "uthus" ett ställe där allsköns bråte ställs och där vi har veden bla...där...däähähääär...ligger dom förbannade däcken som jag skulle haft med mig!!  Längst in så klart....en säng o gud vet vad bråte ivägen..
In med dom i bilen och iväg igen...tog snällt en ny nummerlapp och konstaterade att jag hade 21 bilar före mig...fick tillbringa två nya timmar där ....dom log med vänligt överseende åt mig killarna...dom tyckte synd om mig som kommit med fel däck.. 
Två däck fick jag dessutom byta helt för dom var för slitna....money..money...money....hinner för fasen inte in på kontot så är dom väck igen...
Var glad Göran att du e i Kina !! Smockan hängde i luften...o då e jag ändå en rätt fredlig mänska....Kunde ju vara bra att meddela vart däcken ligger..Inte fasen tittar jag på hur stora dom e! El vad det står på dom!  OCH...Sen när förvarar vi däcken utomhus!? My god...

Grymt hungrig och med stor del av dagen spenderad i en verkstad kom vi så hem, hämtade Alex vid tåget på hemväg,  och jag fick slänga ihop mat åt mig o grabbarna. Nästan vegetariskt...en liten del bacon hade jag i...annars var det vegetarisk färs...chili...örter...och räkor....Till det jasminris och ångade sparris och haricoverts...himskans gott blev det. massor av curry o vitlök....
Här sitter jag nu och fnular på om jag ska ta mig an något projekt a' la jul, eller ej. Två små plastmuggar kaffe har jag fått mig till livs idag...
Ja du milde...men man kan inte göra så mycket åt det ändå....man får gilla läget....faktum är att ett par stycken faktiskt satt o nickade till ett slag där på stolen...

Elsa o Viktor o Ville har fått stå tillbaka helt idag...men dom tar det med ro...ok..då sover vi då....för det var lugnt o städat här när jag kom hem...inga hyss gjorda av min lilla liga.

 Kör försiktigt


Kommentarer
Postat av: Sanna

He he ja du Eva.. jag känner ingen som är som du (posetivt) fel däck och ger så mycket av din energi.

En stor kram ska du ha då du inet gav upp med däckbytet.



Sköt om er!

2008-11-23 @ 09:13:42
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: peo

Om Du försöker ringa oss nästa gång så fixar

vi fika och bullar till Dej.



Ha Ett Gott Nytt År i alla fall!!

Och kör försiktigt!!



Med Vänlig Hälsning



Peo

VULKO HÖÖR

2008-12-29 @ 21:45:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0