Åh vilken dag...

Efter ytterligare en sömnklen natt klev jag upp tidigt för att åka ner och hämta min far som hade colon (tjocktarms) undersökning i Lund.
Min äldre bror skulle hämta så jag kunde åka hem relativt omgående. In om Willys och handla lite , sen hem. sleten o hungrig.  Har beställt ved och killen hade tydligen ringt , fick ej tag på honom när jag sökte honom och tänkte att nåja, han ringer väl igen och kanske vi får veden i morgon  eller till och med i eftermiddag ! , så kan grabbarna hjälpa till i helgen att lägga in veden i förrådet.  Själv har jag Reikki I kurs lördag söndag och är upptagen båda dagarna.
Hursomhelst, sönerna var vänliga o hjälpte till att fixa disk och dammsugning då Elsas uppfödare i sällskap av Elin, skulle komma o hämta Elsa och jag inte ville ha hur jäkla rörigt som helst i huset. Vi skulle ta en fika innan de tog henne med sig tillbaka.
Då ringer far hemkommen från sjukhuset, 9 polyper hade man tagit, och den ena, stor o ful, såg inte bra ut  alls, cellförändringar.....obehagligt. Han är naturligtvis orolig, 85 år. Ny undersökning väntar efter patologins svar...
Omtumlande nyheter som kändes ....ja...inte bra kan jag säga.

Tänkte ta mig något att äta när telefonen ringer igen....Denna gången är det Sanna som ringer, bilen har pajat i Laholm....kunde jag komma dit o lämna Elsa?
Ja, vad skulle jag säga. "nää, det vill/kan jag inte", föreslog fredag men det var en olämplig dag för familjen så jag åkte väl iväg då.
Hade tänkte mig en tur ner till far kanske sedan men nu blidde det en tur till Göteborg istället....Framme i Laholm väntar de på mig, bilen ditforslad av bärgningsbilen, ingen kunde hämta Sanna, Elin o Sota o köra dom hem till Göteborg, och där stod jag igen...."nä. jag kan inte", inget alternativ ....In i bilen o iväg ...
Bilen fulltankad i Lund i morse är nu nere på kvarts tank kvar....63 mil idag.....trött i nöttan e jag nu kan jag meddela. Elsa är i tryggt förvar men inte var det festligt att lämna henne. Hoppas hela familjen Persson är nöjda med att ha henne hos sig ända till 15 november.
Det har varit en trevlig tur med Sanna o Elin o Sota och Elsa i bilen, och en trevlig fika....men nu e jag trött, kl e 20 över 8 o jag e helt färdig.

Håll tummarna för att far min inte har elak cancer i sin kropp...jag får ringa i morgon.


Kommentarer
Postat av: Sanna

TACK för resan hem.. här är allt lugnt som alltid.. tjejerna sover och busar lite i hop .. fast de vet innomhus är det tabu . haha

2008-10-19 @ 10:01:30
URL: http://www.dragonlights.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0