Ajm bäääck !

Än lever den skraltige ...

Fick häromdagen en komplimang, jag har ju inte uppat på ett tag.....uppat....det har lärt mig minsann !   Snacka om att vara inne ...hahahahaa...hursomhelst...en liten diskret kommentar att jag inte skrivit i bloggen på ett tag..
" Njae. sa jag , det har ju inte vatt så mycket o säga tycker jag, bara vardagsgrejor som inte e så kul.."
"Men du skriver så roligt ..."..

Blir ju nästan generad ju !  
Och det händer som jag sagt tidigare i nåt inlägg, saker hela tiden, hundarna gör tokiga saker, jag ..hör o häpna....gör tokiga saker...nån ringer o berättat nåt kul , promenad med hundarna...såna smågrejor, att berätta om en dags tvätteri e' ju liksom inte så upphetsande..

Har börjat rida min häst här mer regelbundet och konsekvent och hittills går det som ett urverk. Hon är inte så gammal, 5 år, och nyss tillriden och kan basic dressyr, men hon är cool som få, och med en vilja som få också....hmm...envis som synden men rätt lätt att övertala.
Hon kan stanna och sen stå där som fastvuxen i marken, det spelar liksom inte nån roll om jag dansar regndans runt henne el vad jag gör. Har hon ställt sig ....så har hon ställt sig....
Man får vara lite finurlig med henne, och lugn o vänlig men bestämd. Det e ingen elak häst eller en som "bråkar"....och där e' grejen...det e sällan en häst bestämmer sig för att bråka..
Dom reagerar på hur jag beter mig , så , den gången jag tänker på när min häst stod som fastfrusen i marken, jag satt ej på henne då...då låg stallkatten vid sidan lite längre bort....Det såg inte jag och ville hon skulle gå fram men ack nej, jag kunde ju ha ihjäl stackars Rune ju !
Hur skulle det se ut va ! När jag frågade henne vart hon ville gå, och lät henne bestämma vägen...backade hon några steg o klev ett annat håll.
Då såg jag Rune.....Klok dam. Dom , precis som våra hundar, talar om för oss när något är på tok, el gör ont, el bara inte stämmer.
Hon har lite fnatt för sig förstås också, kickar när vi vänsterskänklar...tjoff så slår hon med vänsterbenet...lite kul e det allt...men så får hon ju inte bete sig såklart så vi jobbar med det .
Jag är långt ifrån någon duktig häsmänska, men rätt lyhörd förvisso så det löser sig med "kickeriet".

Elsa o jag var i skogen häromdagen, underbart väder, rätt varmt dessutom. Vi begav oss, jag med fina kameran om halsen o tänkte ta en massa fina kort under vägen...
Jag kan ju säga att det blev inte riktigt så jag tänkt....promenaden var helt underbar, vi gick nya vägar bla, och sen på hemväg fick hon springa lös och var en absolut pärla och kom när jag visslade....nåja...vissla är väl synd att säga ....och ropade på henne...
Angående min vissling....jag kan inte vissla ordentligt....jag drar inåt...det blir liksom inte mycket till ljud när jag försöker på vanligt vis. Kunde busvissla en gång i min ungdom. men den kunskapen e väck...
Jag utstöter ljud i alla fall och Elsa svarar genom att komma dundrande ..
En bit i in på promenaden tog jag några kort på henne och vi vandrade vidare. En ekorre fångade Elsas intresse och det var en sån där perfekt Kodak moment...
Jag fattar kameran och ....inget händer....men va fasiken... nähädu...för här var batteriet SLUT !!  På fem kort tog batteriet slut....men man kan ju hålla sig för skratt alltså ! Väl hemkommen hade jag samtal med sonen om vidden av att ladda BATTERIET i kameran...
Annars....NO MORE LÅNA KAMERA !!



Vacker Elsa i vacker skog

Så, det var de två bra korten jag tog på henne, dagens skörd uppgick till 5 stycken....

När jag kom ner i dag satt sonen o tittade på ett program som handlade om en flygolycka....men hallå....vi ska åka om lite mer än en vecka....hur kul e det på en skala...
Han stängde hänsynsfullt av ....tack alex.....Ska följa Malins råd (förra inlägget ) tror jag.....*skratt*...

Elsa blir hämtad i morgon av uppfödaren, som ska ha henne hos sig medan vi är i Kina, samt ställa henne i Stockholm till helgen. Det blir många veckor utan min tös...jag saknar henne redan... Hon kommer att ha det så bra så bra hos Sanna o hennes mor o far , far e hon ju så kär i så hon kryper ur skinnet !  Det e skönt att inte behöva vara brydd över hur hon har det.
Ska lämna dom små på pensionat här intill, mannen e hundkurator, håll tummarna för oss (dom) att det funkar perfekt där också ! Har aldrig lämnat dom någonstans...känns lite läbbigt faktiskt.
Molly ska vara på pensionat hon också, ska välja ut ett idag tänkte jag.

Nu e det dags för lite mat i magen, sen kanske en chat med maken om han är hemkommen från jobb än....Thailand gäller denna veckan...Bangkok...varmt som attan 30 grader ! Piuuh...det e hett det....

Tjingeling, sköt om dig,

ät frukost

Kommentarer
Postat av: Anna

Hej på er!

Hoppas ni får en härlig semester och att viktigast av allt är att du kopplar av och har det skönt. Hälsa Kina!!!

Massor av kramar och ha det så gott!

Anna, Hera och Saga

2008-10-15 @ 21:40:59
URL: http://varghundar.se
Postat av: Anonym

Tack för inlägget på min hemsida. Jag hoppas verkligen att du får ha en jätte skön semester. Har själv aldrig varit i Kina. Ha det så jätte skönt och koppla nu av...det är du värd. Kramar från oss i Kungsbacka

2008-10-15 @ 22:34:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0