Dålig mat?

För två dagar sedan köpte jag vad jag kallar budget-variant mat. Inte så att jag anser det är dålig mat utan helt enkelt billigare än den mat jag normalt köper till hundarna.
Kände för att spara några kronor och köpte Pedigree Pal torrfoder till både dom små och till Elsa. Jäklar i hoppet så hon kräktes här idag...
Arma hunden. Fram till i eftermiddags hade hon kräkts 2 gånger här på golvet i köket. Jag skulle åka iväg för att avsluta passansökningarna och tänkte att "nääh, inte kräks hon mer nu inte".....hon har nog käkat gräs o det var därför .."
Jag och sonen kom nyss hem här.....två högar i köket....tre blaffor på äkta mattan i matrummet....men lilla kära gumman..!
Va' e det för jäkla mat som får henne att reagera så tänkte jag men Alex berättar då att Daniel hällt på vatten i morse när han gav mat åt Elsa.
Det är ju lugnt i och för sig, men jag tror att han gett henne alltför mycket mat kanske...nu fick hon en liten portion här i kväll så får vi se hur det avlöper.
Grinden är stängd till matrummet nu kan jag säga...lättare torka av köksgolvet än skura mattan. Även om det nu faktiskt är så att det är himla praktiskt med handknutna mattor, dom e' inte så himla känsliga och svårhanterliga som många tror.
Jag far rätt hänsynslöst med mina i alla fall och de är fina i alla fall.

E' mer på benen nu än jag varit under en hel månad innan...hostar gör jag och sleten e' jag men har ingen feber och det känns lite alertare i huvudet. peppar,peppar...ta i trä...
Ska ev rida i morgon dessutom. Nästa helg ska jag ta henne från betet och hem igen, tänkte ev rida hem henne genom skogen....har ej ridit henne själv ännu i skogen så det e' lite nervigt onekligen men det ska väl lösa sig . Funderar allvarligt på att införskaffa en GPS....det e' lätt att komma vilse.....*sa hon...en aning skamset..*..
Men nog kan det vara en bra ide'? Går väl att navigera en sådan till häst också? Får ta och googla kring och se vad en sådan kostar för inte vill jag lägga ner en förmögenhet på en heller, en billig en vill jag ha.

Nåja, besked kommer så småningom om hur det gick....kanske det blir transport ....

Hunger....mat....byebye...

....lav jo....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0