Hundutställning

Lördagen kunde gått bättre, om man ser till resultat alena, Elsa ville inte alls samarbeta med Elin utan flyttade runt och höll på och det blev en fjärdeplacering för henne. Det är sådant som händer , nya tag i oktober då hon ställs i Stockholm, och i november i, eller kring, Göteborg .
MEN........Det var en skön dag i Laröd. Solen sken på oss, sällskapet var jättetrevligt, rent praktiskt hade vi hamnat perfekt nära till fiket i klubbstugan och toaletterna, vilket kan vara ett problem om det är stora ställen. Mänskor var glada och positiva och det är härligt.
Själv stapplade jag kring, stod och satt omvartannat, och slogs med förkylning och att överhuvudtaget hålla fokus.... *skratt*.  ..ja du milde. 

Vi fick träffa Anna och hennes fina döttrar Kicki och Emma, plus deras vargtik Hera, som är Elsas syster och det var himla kul att möta dom nu sen jag läst på Annas hemsida . En go' o gla' öppen och härlig familj. Läs om dem på: www.varghundar.se. Många fina bilder och sköna berättelser.  Tack för bullen !  Vicken glad mänska du e' Anna ! Och skitrolig ! *hahahahaa*...din vink satt perfekt...!
Efter utställningen for jag med Sanna o Elin hem hit till mig efter inköp av kebabtallrik. Väl hemkomna åt vi , jag kämpade med feber och mådde riktigt dåligt. Det blev rätt omgående sängen för oss,  för Elin o Sanna skulle iväg tidigt och alla var trötta.
Eftersom jag hade kommandot över vägval hem ska jag inte berätta att jag faktiskt körde fel på hemvägen....så...nä...jag berättar inte det....hostharkel....ett visst illamående över våra skånska småvägar gjorde sig påmint hos Sanna....fl'åt...
Söndagen kom och Sanna o Elin tog Elsa med sig , jag var inte i skick att lämna huset , så jag vinkade av dom,strax före 06.00,  gick o la mig med 38,9 feber, och idag gick det bra för dom! Det får ni läsa om på Sannas blogg: www.dragonlights.se.

Här kommer omdömena från helgen:

Lördag, Utställning i Laröd, Vinthundsutställning. (SvVK/s)
Domare: Rafael Malo Alcrudo

"Nice feminine and typy. Excellent general structure. Good temperament. Lovely & expressive head. Balanced angulation & excellent coning(?) Good hands & feet. Excellent topline. Free mover. A pity that this nice bitch is not shown a bit more properly."

Söndag: Utställning Sofiero: SKK
Domare: Vega Maria Gabriela

"Very typical bitch. Lovely head and expression. Good eyes & ears. Correct bite. Nice harsh coat and beard. Nice neck topline and tailset. Very good angulations in front and back. Chest deep enough for age. Nice underline. Moves very well."

Jaa, vad säger man !  Jag är så stolt över denna härliga hund som dessutom tydligen e' en sån stjärna på utställningsplan också!
Sanna, uppfödare, Dragonlight's kennel, har haft stora framgånger med sina hundar denna sommaren, och det är inte illa pinkat minsann...*skratt*.. lite vanvördigt uttryckt men väldigt gott betyg åt hennes lilla men framgångsrika uppfödning.
Go våra drakar!

Nu folks, orkar inte denna kroppen med mer sittande vid datorn, har talat lite med min kinaman.....psst....lav jo....och nu får det räcka för min del idag.

sköt om er mänskor, kram från tjörnarp


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ha ha jag fattar ordvalet.. vi har haft framgångar med våra drakar och jag tror den största framgånegn är att vi har så jäkla skoj hur det än går.

Krya på dig så hörs vi snart igen!

2008-09-15 @ 19:07:54
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Sanna

Ha ha jag fattar ordvalet.. vi har haft framgångar med våra drakar och jag tror den största framgånegn är att vi har så jäkla skoj hur det än går.

Krya på dig så hörs vi snart igen!

2008-09-15 @ 19:09:17
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Elin

Tack för i helgen Eva. Kul att träffa er igen. jag bränner bilderna som blev tagna till utställningen i nov så får du dom då.



Du har också blivit utmanad av oss. Kolla vår blogg.



Kram och "drottningvinkning" Elin

2008-09-16 @ 19:21:04
URL: http://www.varghund.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0