Kalas

har jag varit på idag.  Trevligt som alltid, äldsta väninnan,och hennes gubbe..har fyllt 50 båda...eller nåja....Maria fyller den 15 okt, men men..Vi har "alltid" känt varandra, bodde på samma gata och lekte hyfsat bra ihop, *skratt*....rödhåriga båda blev det en del hm....gruff....
Men, nu 40 år senare, firar vi födelsedagar ihop, och det e' hm...måste vara sen en 24 år el nåt. Våra äldsta flickor e' födda med 5 dagars mellanrum -84, rätt festligt, vi nästan talade i mun på varandra när vi skulle berätta att vi väntade barn ! Våra grabbar, yngsta, är födda -90 båda, hennes grabb januari och min december . Sen har dom en dotter nånstans där mitt emellan så kalas 3 gånger vardera per år blir det ju.
Först åkte jag och kikade på ett hundpensionat åt de små herrarna här, och si det visade sig vara ett trevligt ställe. Det blir säkert alldeles kalas för mina grabbar att husera där i två veckor.
Mannen e' dessutom hundkurator, så han vet ju vad han pysslar med.

Grabbarna mina, dom tvåbenta, är och hittar på hyss i Lund med en kompis så jag är mol allena här hemma nu. Hundarna fick vara hemma själv i rätt många timmar idag för ovanlighetens skull och rejsade rejält i trädgården sedan...

Bilderna, ett fåtal av dom ....

Elsa studsar AccelerationFull ös

" Öh, alltså du...ta det lite coolt va...liksom ...jag får ju skydda pyret här ju..."..


Ville söker skydd

Kolla bruden.....hon e' inte klok så hon springer..!."

Här kan man också stå i säkerhet..

..mummelmummel...om jag springer fort som fasen kanske jag hinner in innan hon ser mig....njae...bäst att vänta....


Nu har det gått en timme så nu ska de få mat, e noga med att Elsa inte får mat förrän det gått 1 timme om hon farit runt ordentligt. Eller, för den delen ..innan hon ska  fara runt. Vill för allt i världen inte ha magomvridning på henne. Nu fick de små också vänta för att inte stackars Elsa skulle stå utan...
Hon e' svårt hungrig verkar det som för hon slår mig här....det är långt över matdax idag men så fick det bli just idag. Annars e' det noga mattider.
I skrivande stund ligger dom mätta o trötta o sover.

Jag ska göra mig en macka för jag är rätt hungrig känner jag nu, trots god tårta o kassler o potatissallad och en massa gott.

Ha en skön söndag,

ta ett äpple

Kommentarer
Postat av: Sanna

Räser och fräser.. det kan fröken Elsa göra.. haha hon ser så lycklig ut där hon surar omkring.

2008-09-28 @ 08:52:12
URL: http://www.dragonlights.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0