Lugn i stugan

Det tycks vara över med magsjukan för vår stjärna här, hon fick nyss en liten liten, dos mat, RÄTT mat , som hon fått hela tiden här, och nu ligger hon och sover här bredvid mig på golvet. Så ökar vi succesivt till rätt mängd. lugnt o fint. Hon ska få kokt ris här också om en timme eller så, när jag ser att maten får stanna i magen.
Illa valt foder av matte men det gör jag ju inte om kan jag säga, arma hund...dom små tyckte inte heller om den så nu e' vi på banan igen .
Man SKA inte avvika för långt ifrån det man brukar ! Inte när det gäller kosten i alla fall, det gäller även hästar, kan bli problem vid byte.

Hursomhelst. Har varit iväg och fikat en stund idag , när jag ändå gjorde ärenden i Höör, hos en tjej som också hade häst på samma ställe jag har min på.
Hennes blev dessvärre sjuk och avlivades, hög ålder var en orsak bla, ledsamt och jag tjöt som en mistlur när hon berättade om dagen . Usch ja.
Ikväll är det meditationskurs, jag väljer det före ett föräldramöte på sonens gymnasieskola dessvärre idag. Jag är en (1)människa och kan inte klona mig tyvärr, hade varit praktiskt ibland men jag behöver min egen tid också. Den tiden e' bla varannan tisdagkväll.
När jag åker till Kina missar jag en kväll och det får räcka med den gången, för vi har bara 8 gånger i höst.

Det har gått 1½ timme sisådär sedan inlägg ovan och Elsa mår hur bra som helst !  Andningen hos mig är återställd....iiick...inte trevligt med sjuk hund.

Sköt om er i den vackra hösten

/ eva

Kommentarer
Postat av: Sanna

Se där.. i bland går det den vägen höna sparkar.. men bra att söta fröken mår bra igen..

Sköt om er!

2008-09-23 @ 21:18:26
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Malin

Måste bara säga att jag ogillar pedigree pal! Maja blir tokdålig i magen och äter gräs tills hon kräks. Hon har fått det ett par gånger och varje gång är det samma visa..så nu kommer det inte en endaste sked med det fodret innanför dörrarna här. Mamma och pappas hund (snart 17 år) äter det utan problem=)

Vi kör Klass-färskfoder som fungerar jättebra. 10 kg för 140 kr och då räcker det i 20 dagar.

Skönt att lilla Elsa mår bättre iallafall=)



Ha en härlig kväll!

kram

2008-09-24 @ 19:48:25
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Anna-Carin

Eva!

Du får bo HÄR hos mej när du är på hundutställning.

Då har lilla kisse nakenfis flyttat så d e lugnt!



Har en toppenskön bäddsoffa och en härlig uteplats.

Kramiz och ha en härlig helg önskar Anna-Carin i Visby

2008-09-26 @ 19:49:26
URL: http://www.nogg.se/grodhavet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0