Lugnt..

och faktiskt rätt skönt har det varit idag. Körde sonen till tåget som tog honom till Osby naturbruksgymnasium....sen hem igen, en kopp kaffe och så en slapp stund i soffan med hundarna.
När jag lägger mig o läser , el sätter mig för den delen, tar det inte lång stund förrän de små har kurat ihop sig tätt intill...Elsa gör så gott hon kan och knör ihop sig hon också . Så ligger vi där o har det varmt och gott av varandra...jätteskönt.  Där låg vi väl ett bra tag och hade det gott, satte en eld i kaminen också så det var extra gemyt, en slummer är aldrig fel.

I morgon tisdag ska jag hämta hem min häst från betet. Så har jag suttit och kikat på sadlar på nätet....och jäklar så dyyyra en del är...fy attan ...Jag är intresserad av en syntetsadel faktiskt, de är tåliga i alla väderlekar, billigare än lädersadel och mycket lättare (lägre vikt). Klara fördelar tycker jag och de som skrivit omdömen om dem verkar vara nöjda med dom.
Så såg jag lite på TV i eftermiddag, slötittade och minns egentligen inte vad som var på, tvättade , knorrade lite över att jag inte "fick" prata med maken idag, han e' ju 6 timmar före oss här hemma. Hans kväll när det är min eftermiddag. Får väl se om vi kan nå varandra i morgon istället.
Disk...inga märkvärdigheter alls idag, skönt att ha en sån dag ibland. Efter en dusch ikväll gjorde jag chokladpudding till mig o sonen...mums...inte så nyttigt för kroppen....men för knoppen e' det toppen !

Nu e klockan kvart i 11 o det e' dags att släppa ut hundarna på sista kisserundan. Det har regnat lite grand så dom är inte så angelägna att gå ut precis.
Molly, kära lilla kattfröken har sett till att vi inte ska svälta ihjäl och har lagt en fågel på trappan till oss , lite äckligt men si det e' ju så dom funkar dom kära katterna.

Så nu går Viktor är fram och tillbaka, vill gå ut o kissa förmodligen.

Go natt o ha en go' tisda'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0