så trött men feberfri

och det så skönt, ingen temp nu här i eftermiddag så nu deklarerar jag högt för alla att höra att nu ! nu den här förkylningsomgången över ! 
Det får ju ändå vara någon hejd på vad en människa ska uthärda. Det kan ju liksom inte fortsätta med det ena efter det andra som avlöser.
Idag har vi inte gjort särskilt mycket jag och hundarna, Elsa fick ett märgben och låg ute och smaskade på det medan de små låg vid kaminen som har varit en varm o go' kompanjon idag. Det e' lite ruggigt inne faktiskt så jag tog helt enkelt på mig ett underställ idag. Det låter kanske alldeles hemskt, som om det vore istid här hemma men när jag nu går ner till vanlig temp igen fryser jag  av den anledningen. Ligger lite lågt i temp nämligen och fryser lätt.
Jag lider icke ett dugg av hösten för då kan jag få klä på mig med gosiga tröjor och tjocka sockar .

Det är snart dax att flytta hem Tullamore, min häst, till stallet igen, det blir någon gång snart. Har ej bestämt ännu när det passar. Viktor och Ville ska få stifta bekantskap med ett hundpensionat i morgon, vi får väl se hur det är, jag lämnar inte ut dom till vem som helst men denna kvinnan har ständigt fullt i sitt pensionat . Det borgar kanske för en bra plats , vad vet jag.
I morgon vet jag.

Nu e' det dags att krypa till kojs, köpte en ny benlinda igår, önskar att jag hade åkt iväg idag och köpt flera , det ska jag göra i morgon för dom var helt perfekta till vristerna, benen lever loppan med mig här om nätterna och det är grymt jobbigt att inte få sova ordentligt en enda natt.
Så, benlindor på och så ska det nog bli en bra natt av den här.

Ser fram emot helgen här för nu kommer Caroline också hem och det e' alltid jättemysigt, vi ska fixa pass i morgon också e det tänkt så det hinns med att skaffa Visa innan Kinaresan.
Åh kan knappt vänt nu på resan...det ska bli jättehärligt att vara tillsammans alla fem i två veckor , det händer inte så ofta längre tyvärr.
Så, ha en härligt helg alla !

nattinatti

nattinatti  ha en härlig helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0