Tålamod...

är en dygd....

det må så vara men jag är tröööött på alla jäkla felmeddelanden och en dator som bara hänger sig och säger att nähäädå, du har inte alls installerat ett program så du kan lägga in bilder!!!
Du har ingen e-post heller säger den sen.....men först hänger den sig så jag får starta om igen.....för att få ett nytt felmeddelande ....

Mitt tålamod, sträcker sig inte längre än nästan räcker just nu, piuuh....andas eva....lååångsaaamt....iiin...o...uuut....

För att inte framstå som en total datnörd så går jag raskt över till något mycket trevligare!  Jag har ridit min häst idag , i skogen, för första gången...jiihaaa!!
Det gick så bra så, nervös men det gick bra. Hade sällskap av Pernilla på Isolde, hon...Isolde...inte Pernilla.. däremot steppade lite grand och busade till det. Hon e' en kul en hon...för att inte tala om hennes matte på ryggen ! Hon tycker det är skitkul när hästarna brallar till det med henne ! Hahaa...om man hade det modet ändå....
Tullamore var väldigt lugn. När hon hajar till inför något, som tex de jakttorn som står lite här och där i skogen, då går det som en rysning genom henne , men hon far inte åt sidan eller så utan går snällt förbi ... Gulp...tack för det vännen
Hon har blivit riden också av en ung tjej tidigare i veckan och uppförde sig väl även med henne.

Jag lär inte vara så fräsch i benen i morgon förmodligen....länge sedan de fick jobba på det är viset. Kan kanske hjälpligt stappla en sväng i skogen med hundarna åtminstone. För visst ska det vara fantastiskt väder i morgon!? OK! Då bestämmer vi det gemensamt! Bra väder, sol och skönt höstväder!
Åh jag tycker om hösten, det e' friskt och härligt , vackra färger, och så rätt som det e' är de jul! Jättemysigt. Nu bryts vår höst dessutom av en skön resa till Kina så det blir ju en bonus som heter duga det.  Sen e' det som sagt jul...åh det e' trivsamt.
Lite svårt att inte gå händelserna i förväg och redan planera hur det ska se ut och så....vi har en affär här nån mil bort...där är det alltid jul...en hel avdelning är jul året runt...dreggel...  Det har hänt kan jag säga att jag liksom bara råkat passera där och sen som av en händelse går jag in o.....jaa, sen e' det klippt kan jag säga för det är alltid nåt nytt jag kan behöva.
Det ÄR faktiskt lite svinn i avdelningen el-ljusstake här hemma faktiskt....hm...en stjärna istället kanske....eller två....

Skärp mig mänska!! 

kaffe...


Kommentarer
Postat av: Malin

Härligt med en ridtur i skogen=) Själv är jag livrädd för hästar haha!

När åker ni till Kina? Min sambo ska dit nästa år det ärkearslet! Mej lämnar han hemma minsann =( fast han ska ju dit i arbetet men ändå! ;P



kram!

2008-09-08 @ 17:43:36
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0