Att hjälpa någon

känns bra. En väninna har nyss opererat handen och var idag i behov chaufför . Det gällde ögonlysning av avelstik, chinese crested , eller , kinesisk nakenhund som dom kallas av gemene man. Klart jag hjälper till, i nöden prövas vännen heter det och jag vill nog påstå att jag håller i nöden.
Halt som attan var det i kväll då jag "susade" hem.... i tron att jag var i lite tidsnöd nämligen...Men...är man nu en gång begåvad med teflonminne så är man...inte var det dags för meditation ikväll som jag fått för mig...nästa vecka e det dags.
Lite läskigt det där ...minnet när det bara släpper...teflon som sagt...inget fastnar... har ju bara gått tre terminer..hostharkel...

In i duschen i en rasande fart, ut igen och kollar kalendern...undrar nämligen varför inte väninnan ringer och vi bestämmer vem som ska köra ! Sonen undrar väl om jag fått fnatt för inte brukar jag flänga runt som en snoa hur som helst. Han stod lugnt och vispade grädde för jag hade köpt semlebullar, mandelmassa och grädde med mig hem....mumselimums...
Åh det e så gott, ramlar rakt ner på höfterna....
Sonen, han är sjuk han, kom hem igen idag från sitt internat , het som en kamin, feber och täppta luftvägar...blev kort vecka för hans del, nu får han krya på sig innan han ger sig iväg igen. Ska köpa lite hostmedicin och doningar i morgon så han har att dra i sig.
Vitlök också...doftar inte hallon men är grymt bra för immunförsvaret. Timjan är  också grymt bra som hostdämpande medel kan jag berätta , kanske en ide' för den som sitter här och är kass i rören. Låt timjan dra, gärna i värmt vatten , drick sen lite då och då.

Jag köpte idag fotopapper, sånt som man sätter i skrivaren så blir det fotokvalitet på utskriften....nåja...jag skrev ut ett på Elsa men det blev rätt feset faktiskt. Inte så klar bild tycker jag. Ska laborera vidare med det .
Har även försökt lägga över foton på en CD till Elsas uppfödare men får inte rätt på det, har inte rådfrågat sönerna, men ska göra det nu. Envis som en rö' åsna e' man ju liksom men det e lika bra att erkänna....jag får inte rätt på eländeeeet !!! förb...datorhjä...l...mutterblixtåskaodunder....
Kommer snart Sanna....hoppas jag...
Jag kan för fasen inte terminologin i datorvärlden heller....man skulle gå kurs....inte man....jag....Alltså...varför e det så att "man" säger man hela tiden..."man" menar ju sig själv oftast ju.!??....jag...gör det iallafall....!!
Gitter inte gå in närmare på det men det slår mig emellanåt att "man" drar till med uttryck som e lite tossigt...hehe...

Jaha..då sitter man här och är ren och fräsch och doftar gott till liksom inte mycket nytta...fast Ville får en fräsch bröstkorg att ligga på...Viktor rena fötter att vila huvudet på ikväll framför TV'n..
Ska äta lite pasta och falaffelbullar...hungern rumlar rundor i magen så jag far nästan omkring här i stolen..

ät vitlök....

Sen...sist men inte minst: TACK goa ni som tänker på mig här inför operationen. Ingen nämnd ingen glömd...tack ! 


fredag13 feb....tjohoo... =D

Kommentarer
Postat av: carro

va ändrat datum till 13e för operationen??

Idag hade vi avskedsmiddag, john bjöd oss, för honom...bye bye. Imorgon får jag heltidskontrakt, o förhoppningsvis mer pengar för mitt slit. Rolf sa idag att jag minsann har potensial till verksamhetschef i framtiden, men att jag måste tro på mig själv mer...hehe...jaaa jag veet. Allt känns mkt bättre sen rolf kom in i bilden mer. Saknar er hemma, har massor med mitt nu så hinner inte hälsa på än på ett par helger :( Men nu måste jag sova, öppnar imorgon. PUSSSS älsar dig

2009-01-20 @ 22:56:59
Postat av: eva

Hej min skatt och nej min skatt! inte ändrad operationsdag, det är fortfarande den 17;e som gäller. Den 13 kommer din fader hem från Kina ju!

Är så glad för din skull, nu bygger ni på något fantastiskt på Goodshape! Det blir bra ska du se, ett medvetet steg i taget.

Älskar dig, vi ses snart.

2009-01-20 @ 23:35:42
URL: http://evaskineser.blogg.se/
Postat av: Malin

Tack för din omtanke!! Det värmer gott=)

Jag mår bättre nu men är lite tungandad. Läskigt att man kan gå från frisk till allergichock på 5 minuter. Jag som aldrig har haft problem med sånt!



Håller tummarna för operationen din!!



Kram!!

2009-01-21 @ 23:20:14
URL: http://majamelon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0