Lite andan i halsen..

Den som läst lite i min blogg vet kanske att jag haft bröstcancer . Detta innebar en sk radikal mastektomi, dvs att man tar bort hela bröstet. Jag har hela tiden varit helt inställd på att rekonstruera och det har varit på tal några gånger men inte blivit av av olika anledningar. Eftersom jag fick strålning också, efter cytostatikakuren (cellgifterna), e det ett problem för huden blir ofta rejält skadad av strålningen
Jag har klarat mig undan utan fläckar och har spänst i huden ännu , men ett implantat är inte att rekommendera , inte heller koksalt tydligen. Jag önskade en annan typ redan från början och så blir det nu.
Nu....den 17 februari har jag tid för operation....GULP !  Det e inte den lille operationen heller utan en omfattande sådan då jag ska göra en sk Diep Lambå...man tar av egen vävnad....från buken,vilket ju är positivt, bland annat, av den anledningen att jag inte tillsätter främmande "grejor" i min kropp. Det e totalt , fullständigt skrämmande ska jag erkänna....jisses....
Nåja...Göran kommer hem o tar hand om mig här så det går väl vägen får jag hoppas.

Ikväll börjar in meditationskurs igen, varannan tisdag,, 9 ggr nu i vår. Himla skönt är det och trevliga samtal har vi före och efter. Det är välbehövligt.
Jag har tillbringat dagen hos min syster idag, hon och familjen  är nyss hemkomna från Egypten och brun som en pepparkaka är hon. Hon har dock skadat sig på benet och har en rejäl bula nedanför knäet, slog i revet nästan nyss nerkommen dit och har släpat benet efter sig sen dess mer eller mindre.
Vi håller tummarna att det inte blir värre än så här för jag har hört om gräsliga effekter av just rev-skador.

Så, nu kom Elsa här och sa :  Langa hit kexchokladen ! Jag har inhalerat min midda nu o vill ha efterrätt !  Hur hungrig som helst! Flera sekunder sen jag svalde sista kulan ju !  Seså...här har du hela mitt vackra huvud lutande på din vänsterarm....tungt..här står jag tills du ger med dig....snåla apa...! 
Dom små har sin lilla procedur igång nu...Ville käkar vilt...Viktor tittar på....sen apar han sig, skäller och far runt, så Ville kommer helt av sig och tittar bort ...Då kastar sig Viktor fram ....som utsvulten...bara för att ställa sig o glo ner i ena skålen.....hela han kan jag berätta....rätt ner i skålen....där kan han stå....knasen...och inte äter han inte...står bara där som en idiot med skallen i skålen....
Men herreguud....det ÄR...grymt tungt med Elsa-huvud....sa jag samtidigt som jag svalde sista biten av kexchokladen....själv...moahahahaaaa...!

Ska sätta mig och kika lite i katalogen från Hööks nu, en ridsportkatalog kan jag berätta för den som inte har kollen på den branchen. Är i behov av en sadel men har inte råd ...suck....nån som har en avlagd !?

Sköt om dig,

lav jo tjainaman....



Kommentarer
Postat av: Sanna

Åh jag tror det kommer gå bra.. vet du Eva jag har inte ens reflketerat över att du har ett bröst.. för mig är du Eva. kram

Och blir det för kämpigt med fröken gul så får hon komma en sväng ner till Göteborg för att du inte ska få ångest över hennes energi.. hon kommer ju hem snabbt ändå..

*kram på dig!

2009-01-13 @ 18:20:57
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Elin

hej Eva vi håller alla tummarna vi kan här hemma när det är operations dags. Massa kramar Elin



ps. nästa gång köper du du bubbla kexchoklader så elsa får sin =).ds

2009-01-14 @ 11:21:41
URL: http://www.varghund.com
Postat av: Anna-Carin

eva Jag har ju gjort de operationen som du ska göra. Vi får ringas nu så kan du få fråga ALLT du vill veta. Så kan jag berätta oxå -men bara om du vill för det är du som ska avgöra... Kramiz Anna-Carin

2009-01-14 @ 11:48:30
URL: http://www.nogg.se/grodhavet
Postat av: Anna

Hej Eva!

En stor tanke och kram från oss och ta det lugnt och sköt om er. Jag säger som Elin, köp dubbla kexchoklad så ni kan äta ihop.

Kram och tankar

Anna, Hera och Saga

2009-01-14 @ 21:50:49
URL: http://varghundar.se
Postat av: Anna

spännande, håller alla tummar o tår men det går säkert skitbra ! jag har en allround, svart läder, vid bom,16 tum,aldrig använd, 800 :-, kramis

2009-01-18 @ 18:00:01
URL: http://xahxa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0