Bra dagar

Dagen- och gårdagen har varit såna där sköna, positiva dagar som man behöver många av.  Jag sov gott o rätt länge idag, ingen press attt stiga upp och sätta igång med något.
Ringde god vän som jag sedan for till en ekologisk butik med där vi köpte härliga grönsaker , frukt och lite annat . Känns gott att gynna sådan butiker.
Sedan for vi hem och fikade här hos mig, alltid trevligt, vi pratade häst, ungar, hem och annat som gör livet rikare. Jag följde sedan med till den häst hon rider lite då och då, en näpen arabflicka.
Åh, en egen gård hade varit trevligt, en liten en men med allt bekvämt tillhanda, lite höns, katter, hundar och hästen hemma. En dag kanske det blir av, vem vet!

Gårdagen var också mycket trevlig. även den tillbringad i sällskap med god vän,eller vänner är mer korrekt då maken också är med i ekvationen,  med samtal högt o lågt, fika, katter, keliga underbara katter. Tre små kattungar bla...men milde tid så söta...ackackack...lätt att smuggla med en hem.

Nu har jag nyss kommit hem, har tagit en Nutrilett drink, ska koka kaffe och sätta mig och titta på Miss Marple, eller om det var Poirot idag. Agatha Christie, gemytligt och trevligt . Sen en god bok och sova .
På tisdag är det en allvarsam dag då det är tingsrätten som gäller. Sonen kom hem här för någon månad sedan, brännmärkt i nacken av en klass"kompis".
Vi gjorde polisanmälan och nu e det dags på tisdag. Varför i hela friden ska det ske när jag är ensam hemma!? Jämt är det så när det händer något, då är Göran på andra sidan jordklotet. Men, men..det är bara att gilla läget även om det är svårt.

Fem i nio...lagom tid att sätta igång vattenkokaren och fixa kaffe.

Må gott i värmen ,

tänk på fem saker du är glad över innan du somnar...

Kommentarer
Postat av: Anna

Fem saker innan jag somnar!: gött,sträcka ut sig, hel natt, värmen och att höra suckar från vargarna.

Snart får du hem din lilla flicka igen....



Skaffat en ny mobil idag, rosa, har aldrig haft en rosa och den var faktiskt söt. Var rädd om dig och ta det lugnt...



Lycka till med sonen, märkligt att sådant får hända. Det blir nog bra i slutändan!



Det är fortfarande SEMESTER!

Kramar Anna

2009-07-17 @ 21:18:01
URL: http://varghundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0