För mycket

Jag tycker det är härligt med sommar, men jag vill gå i ide....

Det är bara för mycket , jag pallar inte för mycket mer nu. Skadar en redan skadad rygg igen, vilket händer cirka en gång i halvåret minst, med 3 veckors vila som följd. Öronen som svullnar och gör ont och tar hörseln i från mig, minst en gång i kvartalet. Influensa har jag haft, rent för jäklig en gång i halvåret.
Helt absurt att titta tillbaka på de senaste två åren...eller två åren förresten....det har inte varit en lugn stund sen början av 2002.
Livet börjar vid 40....pyttsan...det gör det jävlar inte. Det börja möjligen jävlas vid 40...

Min häst....jag är så kär i min häst men jag står inte ut med att åka ut till henne för jag kan inte ta hand om henne...kan fan inte ens böja mig o kliva in i hagen !
Skulle hon sen ta ett steg så jag får flytta på mig...att borsta av henne, leda henne ...no can do...jag har haft så överdjävligt ont så ...ja det går bara inte. Aktiv fem minuter i taget, det är den melodi jag får rätta mig efter.
Att ta mig in i bilen för att åka ut och bara sitta och se henne....värre än att inte se henne alls på ett tag. Världens sämsta hästägare, det e jag det.
Inte blir det bättre i höst då jag e v e n t u e l l t.... opereras. Har ingen plats i nuläget till henne i vinter vilket känns jobbigt, vill ha lösdrift igen men det är bara några få som har det här och där är troligtvis fullt. Grunnar på att låna ut henne, skicka till tillridning kanske, kostar skjortan....
Operationen...

Får stresskänningar bara jag tänker på att åka till plastikkirurgen den 3 augusti. Jag klarar inte av ett nekande, en gång till..
Det är en ensam sits det här för ingen kan förstå hur viktig den är . Hade jag gott om pengar hade jag gjort operationen vid Akademikliniken. Nån som har cirka 50 000 kr att ge bort ?! 

Det har varit bra också den sista tiden, Elsa vår älskade Elsa har lyckats fantastiskt bra på utställningar, vi har varit med och det var smärtsamt för kroppen men himla kul och vi träffade härliga människor.

Att det ska vara så lätt att ramla ner i den grop jag trodde mig ha kravlat mig upp ur....det blir lite too much emellanåt.




Muntergöken går till sängs.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men lilla du... Du behöver inte oroa dig för Tullamore, mamma e ute hos henne varje dag, o när ja e hemma ryktar ja av henne lite :)

2009-07-22 @ 00:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0