8 km

i helt underbar skog har jag promenerat idag. "Min" nagelfixare har berättat om skogspromenad på "sin" sida av sjön och den har jag aldrig varit i. Vi lunkar på på lite olika vägar här men har aldrig varit över så långt.
Som sällskap hade jag nagelfixerskan själv och hennes riesenchnauzer Ice. En trevlig herre på 9 år...hm..tror han är 9...dom kom förträffligt överrens och det tog inte många minuter förrän dom dansade runt där i skogen , Elsa trogen kom snällt o kollade så jag var med.
Klunsan i skogen...hon som flåsade fick man ju hålla koll på...matte kan ju dåna när som helst som hon låter !


men jisses matte...kom igen nu då..


kom igen nu gamle man så rockar vi !







något doftade väldigt gott här



Ice fick plötsligt världens ryck och for o hoppade, fick tag på en pinne som han hivade hit o dit...för att bara några minuter senare lugnt vandra vidare...
Elsa stod helt stilla och undrade nog vad som farit i nye kompisen plötsligt  =D

       







en dam som ä l s k a r  vatten



Den här delen av skogen kommer att få många besök av oss det är helt säkert. Jag kan knappt ge mig till tåls när bokskogen står grön och härlig...åh det är så vackert.
En mycket skön promenad och hundarna vankade kring och sniffade på vildsvinsspår och kollade in något ställe där jägarna lagt ut foder för att locka till sig svinen.

Min kropp är i skrivande stund rätt stel och smått öm. Det känns i kroppen när man tar raska promenader över stock o sten , och rider två pass på en dag...aj min rumpa och innanlår...
Har även använt min Orbitrek här , nu S K A fru Andersson lägga upp tiden med mer motion inräknad..

Fick meddelande idag att Elsas HD äntligen blivit klar och att hon är A-klassad. Så fröken gul o fin har friska höfter...om jag nu inte tar helt fel på vad HD står för...hm...ett ögonblick så ska jag kolla...
Jodå, HD står för höftledsdysplasi....så friska höfter har hon vår fina Elsa.

Jaa, det var det för idag. är rätt redo för soffan redan faktiskt, även om disken står som spön i backen....den låtsas jag inte om så det så !

ha en go freda' och helg, ta vara på dig och andra

Kommentarer
Postat av: Anna

Ser underbart ut. Riesenschnazer har alltid varit en av mina favoriter. Såg ett par av dessa underbara hundar när jag vandrade i Schweiz för ett par år sedan.

Plötsligt dök de bara upp, två kolsvarta, pampiga djur med sin husse. Det var så granna med alptopparna i bakgrunden. Så jag förstår att Elsa trivs!

Ha det gott och sköt om dig.

Kram Anna

2009-03-05 @ 20:37:12
URL: http://varghundar.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0