HO HO HO!

GOD JUL OCH ETT RIKTIGT GOTT 2008 !

Jag älskar julen, på längden och tvären, julrush eller inte...julpynt i oktober fine by me...sista minuten klappar...tja då blev det väl så då...
Att beklaga pyntet tidigt...men herregud...skit i att titta på det då!! Det e' ju faktiskt så att det , oftast, är placerat i ett hörn av stormarknaden...finns inga inkastare vad jag har sett...man får gå förbi.
Stressigt....tja...men lite kärt stress e' det väl ändå...

Pynt och grejer står parkerat på mitt golv i prydliga lådor , silver och vitt, guld..rött..grönt...ljusmanschetter där...tomtar där...och det roliga är att eftersom jag varje år inte kan motstå rean så ligger det ju alltid nåt nytt där och väntar !!  Brukar få behovet i slutet av oktober och lider i november för att sedan hejdlöst kasta mig i lådorna veckan före första advent...
Så planeras det...hur ska granen se ut...hm..verandan var iskall och vit och frostig förra julen....en grotta i rött och guld denna...mmmyysigt..
Granen i år, får bli vit, matrummet går i vitt och silver...riktigt fint faktiskt...där gör sig granen jättebra...TV-rummet intill är varmt rött ...kontrasten e' rätt skön...
Finliret e' kvar...kan ju inte låta bli att meka hela tiden och komma på nya grejer...

Det som i år är lite off, e' att grabbarna valt egna julklappar , beställda från internet...(dyra som fan så det gäller att dom är exeptionellt snälla nästa år...*smile*..)
Eähum...hursomhelst...dom kommer kanske inte ens hinna komma innan jul ju !  Och, även om dom hinner komma...så vet ju älsklingarna vad dom beställt och kommer att själva hämta dom på posten och utlämningsställe i Malmö..

=  inga klappar under granen !  För ni tror väl inte dom väntar en sekund till på datorprylar va!  Shit...life och death folks !
Håll undan för här kommer datormaffian...=D   Tjoff roff och upp och installera!

Återstår dottern....hon kommer att få 50 julklappar ....det måste ju fö böveln ligga nåt under min vackra gran!  Även om hon nu också faktiskt detta år önskat sådant som massage tex...försök slå in det ni! Men det går att hitta på massor av annat som kan pryda sin plats under juleträet.

Resten av min familj....inte den eget ihopsnickrade...är inte med på klappar denna julen....synd...men så är beslutet fattat och vem är jag att bestrida....även om jag gjort mina tappra försök.

Det gottaste med julen e' att vi alla fem i familjen e' samlade....hönsmor som jag är tycker jag det e' så gott så gott...ledighet...käka frukost sent i flanellpyjamas och varma morgonskor. Bara ta till vara tiden. Kaffe och pepparkakor...godis...tända ljus..

Nu ska jag sätta mig och beundra min gran....

god jul..


Kommentarer
Postat av: P A T R I C I A

Julen är jättemysig! :D Tycker dock att folk borde lugna ner sig, alla blir så stressiga såhär års. Onödigt, enligt mig.

God Jul! :]

2007-12-21 @ 07:25:04
URL: http://PATRICIAAS.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0