Efter många turer fram och tillbaka

har jag nu bestämt att behålla hästen.
Lunginflammation med behandling inledde vårt liv ihop, vilket inte gjorde det lätt för mig precis, är det en kroniker jag köpt, blir hon förkyld bara det TALAS om regn...Hon hostade inte en endag gång idag, vare sig vid besök under förmiddagen eller eftermiddagen. Ska ge henne sista behandlingarna i helgen nu, så får vi se sedan om det behövs ytterligare medicin efter samråd med veterinär på måndag.

Det finns inga garantier, jag tar chansen med den här Tullamore. Hon är en mycket trevlig bekantskap, mjuk och vänlig och idag RED JAG!
Nåja, jag sadlade, tränsade och satt upp på henne. Allt gick lugnt och fint tillväga och hon var en total cooling, mycket sansad. Hade stöd av Sussie ägaren av anläggningen där jag har hästen, vän Titti var också med, Pernilla som också hyser häst på stället kom med Sussies Emma som moraliskt stöd för Tullamore och det uppskattades för Tullis ökade takten och följde gärna i spåren på Emma.
Ska snaras införskaffa bettlöst träns, för att underlätta för Tullamore i inridningen, och för mig också har jag en känsla av, ökar känsligheten och kraven på rätt från min sida vilket jag tycker är bra.
Bitless Bridle är en bra variant som snart kommer på marknaden genom kvinna i Malmö. Återkommer när jag fått mer besked och info om det.
Ska medan jag väntar på denna webshop åka till Börjes i Tingsryd och se hur deras bettlösa ser ut, så jag kan börja rida vettigt med en gång så får jag väl sälja det när "the real deal" kommer.

Bilder kommer på min vän snart, har inte lyckats få en enda bra bild av henne hittills dessvärre och vi glömde totalt av att fota vid "invigningen" till häst idag.

frid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0