man ler åt mig...

i lönndom.....to my face....stort och brett....försmädligt och retfullt....men mest vänligt och snällt...

Det e' nämligen så...att jag uppsteg på min unghäst utan sadel , i ridhuset först men sedan lite försiktigt ut på ägorna där hon står.
Har nog vatt indian en gång i nåt liv för det känns mest rätt på nåt märkligt vis, inte för att jag nu har tillskansat mig en fantastisk balans än, men att känna hästen under mig innebär en säkerhet .
Hon signalerar tydligt i kroppen vad hon känner och om hon skulle få för sig att smälla i luften som en krutdurk. Nu e' Tullamore en dam med en cool inställning, hittills i alla fall.

Ett par damer i "mitt" stall skakar lite på huvudet och tycker att det e' heltossit att ens fundera på att ta UT unghästen på en runda där det körs traktorer och lastare, och dessutom UTAN SADEL !!  Därav leendena av varierande slag...
Vågar inte tänka vad som sägs när jag inte är där....*skratt*....Har fått beröm också för mitt mod att göra detta och det gottar jag mig åt...man ska sörpla i sig av det gotta !

Idag har vi gått rundan runt ägorna, sisådär 2 km eller nåt, och det gick jättebra, vi har lite diskussion om vem som leder vem egentligen, och jag har vunnit varje rond hittills. Tror att vi är lika envisa båda.

Dags för fritidsgården ikväll, ska käka lite innan, i morgon lördag e' det dags att hämta storkyckling, 15 x 3 kg...det blir en lång eftermiddag/kväll med styckning det. Sen e' det bara att njuta av full frys.

Tjingeling


Kommentarer
Postat av: dottra

hej mams! siter trött med en stor tvätthög brevid mig som skriker åt mig att vika ihop den. Det blev en hejdundrande kul fest igår Dj tuben "dj healthy"-för kvällen (haha) stod för musiken o gottebordet var knyte med massa ost, kex, frukt grönsaksstavar o dippor. Mmm! Nu e jag lite trött. Ska ta tag i tvätten, packa väskan, äta sen åka till osby för nya festligheter med tjejerna där. Stycka lugnt :) Puss puss

2007-10-13 @ 12:22:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0