rastlösa ben....

eller....restelss legs syndrome...har jag...Fick dessa problem när jag väntade vad som visade sig vara min underbara dotter. Direkt nedstigen från änglarna svepte hon in mitt liv, vårt liv, makens och mitt. Bröder kom två stycken i raskt takt efter 5 år. Även dessa mysiga fina grabbar.
Småbarnsåren var jag ofta trött, men ung och raskt och det GICK ju faktiskt att hitta rätt bra studs tillbaka på morgonen även efter vakna nätter..

Men samma år jag fyllde 40, gick det inte längre, att vakna varannan timme. Kryp i benen som driver en till vansinne. Stretching, trippa på två ömsom gå på hälar. Smörja med liniment och ha benlindor....dösexigt...att lukta som en häst och se ut som ett vrak efter NOLL SÖMN!  Sitta uppe om nätterna när alla andra sover gott.
Jag fick hjälp. Doktor skrev ut ett insomningspreparat till mig, och jag, som inte sovit en hel natt på måååånga år, vaknade som "normalt folk" på morgonen !!  What!  Vad fa...Sprang som en tokig ner till familjen som lugnt satt och käkade frukost.. Puh...ingen hade rövat bort dem..Fullständigt nytt för mig...SOVA !!!  JAG!!

Fick även preparat man också ger Parkinson-patienter, och , det gör nytta, det gör det, men vid svårare dagar/nätter och som nu i natt till exempel, då jag inte hade någon pilla att sova på..suck..
Vanka , vanka. stretching...duscha benen i iskall vatten....massera...

Kl 01.10 första rundan.
Sover efter en halvtimme igen.
Kl 02.45 cirka...dags igen...illa, men fan jag ska ju upp och iväg i morgon ju !  Måste sova , måste sova...
Töcken mellan 3 och halv 5...får sällskap av katten som förmodligen undrar vad i hela friden jag håller på med!
Kl 05.00. Fått en liten gnutta sömn sen halv 3 cirka men kan omöjligt ligga ner längre, så , jag går upp och diskar istället, och en mycket förvånad son står plötsligt i köket och tittar på mig!  VA! Vad gör du?  Varför e' du uppe nu för!?
Ahaa..
Kl 6 går jag och försöker få lite sömn till, och lyckas, nu e' jag så virrig i päran att jag dånar bort meddetsamma. Vaknar halv -9 av mobilens larmsignal.
Dags att gå upp och köra till Höllviken för behandling.

Suck...behandling för mig, in om veterinärstation i Lund sedan, köpa bra mat (Hill's burk jättebra)för katts oroliga mage...sen hem...ringa om recept...sen sova....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0