Goddag världen

Eller gonatt världen får jag ju säga för klockan är nästan midnatt....Har börjat lätta lite i öronen och det är sååå skönt så det går inte att beskriva.
Jag har sköljt öronen men allsköns produkter....alsolsprit....joniserat silver...örondroppar som jag hittade, hade glömt att jag var dålig i öronen en period i höstas också....faktiskt även Villes droppar han fick vid något tillfälle.

Jaa, damer och herrar, det är varmt i Sverige! I alla fall i mitt hörn av det. Torrt så det frasar är det och lite regn hade ju faktiskt varit välkommet för det är ett evigt vattnande .
Ska ha trädgårdsland nästa sommar har jag beslutat nu, inhängnat av lågt staket. Jag vill ha potatis och lök och jordgubbar i marken så får örter och rädisor och det småtta stå i sålådorna. Får väl se hur långt planerna blir verklighet men tanken har jag i alla fall.

Häromdagen fick jag spel på vår syrenhäck, den är så hög och så skrymmande och plötsligt stod jag inte ut med den utan fick väl tag i sågen och sen var ingenting sig likt.....
Väck med den, men herregud ! Så den växer ! Och så blir där 3 blommor längst upp som ingen jäkel ser....gammal syrenhäck. Säkert planterad med stor kärlek en gång och jag har väl också tyckt om den men nu är den bara i vägen för mig. Stjäl rätt mycket sol också.  Under denna "park" står en liten krusbärsbuske förskrämd och får ingen plats alls nästan för en stor vinbärsbuske står och knuffar på den arme kraken på andra sidan.
Nu ska krusbärsbusken få egen kupe', för jag är rätt glad i krusbär faktiskt, dessa blir söta och goda .
Maken har rövat med sig kameran till Kina så jag har "bara" min video/bildkamera att tillgå, och den , eller om det är jag kanske....hmm...tar inga höjdarbilder men jag slänger in några i blandad kompott som avslutning.

   Daniel lyckas få en rätt bra bild med min kamera...  Grabbarna spelar fotboll utom räckhåll för hundarna   Blommor på brunnslocket  Elsa har placerat sig lite i vägen för Hannad som får hjälp att öppna grinden  Elsa njuter av att vara ute     något doftar väldigt gott i gräset   Myrperspektiv...   ..Jätten...Elsa och Viktor trängs i soffan    Aaah...det e' ju gott å sova !

 Vaarmt!    Vaaarmt ! En envis en som inte gå i skuggan trots att han flåsar som en tok =o)

nattinatti, ha en fin helg!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Oj oj vilken hårhög fröken Elsa är.. Bäst att ni kommer tidigt så jag hinner göra henne i ordning.

Kram på er!

2008-07-06 @ 17:30:15
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Malin

Skönt att örat är bättre =D För ett tag sedan hade jag "fel" i örat i ca 1½ månad. Det brusade och knäppte så fort jag gapade så tillslut blev jag galen, tog nässprayen och körde in och tröck till. Det var väl kanske dumt men det släppte haha!

Inatt har jag slagit rumpan blå i ett element, fått bensinen i bilen stulen och lite annat vansinne...Jag tror att det vilar en liten förbannelse över mej haha!

Underbara kort på vackra vovvsen!!!



Ha en härlig kväll!!



Kram!

2008-07-06 @ 21:45:06
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Sanna

He he hon må vara din men hon är fortfarande MIN bebis.. kommer alltid vara haha

Ok.. vi kommer nog tidigt men annars får du ställa henne som hon e... blink

2008-07-07 @ 14:42:55
URL: http://www.dragonlights.se
Postat av: Elin och Co

Det ska bli trevligt att träffa er i helgen igen. =) ha det gott så länge

2008-07-08 @ 22:57:50
URL: http://www.varghund.com
Postat av: Malin

Som sagt, pröva inte nässpry ;P

HOppas örat är lite bättre!

Kram!

2008-07-09 @ 11:42:22
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Mamma-Karin

2008-07-09 @ 19:57:58
URL: http://www.nogg.se/grodhavet

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0