lite nya blommor

har jag köpt idag , tobaken jag satt i en balkonglåda är stendöd...så även en i annan kruka köpt samtidigt så de var inte av god kvalitet .
Nu blev det en lyckliga lotta som jag tycker om, vacker och lättskött precis vad jag behöver. Inget klödd. Sen stod jag länge och funderade på en rosa stamros som var så vacker , men kunde inte enas med mig själv så jag tog inte den.

Har haft en skön dag idag (också), en väninna kom och vi satt och fikade och pratade i trädgården, svalt och skönt i skuggan av syrenen....den som jag beklagade mig över i ett inlägg..
Jag började då såga i den men kraften i arm och hand tröt och det fick vänta, det var jag glad för idag för där kunde vi sitta och ha det skönt och dricka kaffe. Tack syrenen för skuggan och svalkan...

Hundarna har legat mest hela dagen, i skuggan dom också, förutom Ville som gärna ligger i solen ett slag. Det kom folk på vägen men ingen brydde sig, dom låg lugnt kvar.. Viktor sprang fram till staketet men sen var det som om han glömde vad det egentligen var han skulle göra där och lomade tillbaka till mig igen.
Hi.hi..rätt kul att se faktiskt för han är en ettrig en vid staketet, alldeles tyst stod han där och tittade på tanten med cykeln...

Jag har förvarnat maken på att det önskas altandörrar insatta. Dream on Eva...man ska ju drömma om hur man vill ha det så vem vet....kanske jag får min dröm uppfylld nu efter 10 år !!

nattinatti



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0