Sol Sol Soool!

Genom åren har jag hört mången människa säga : "du, du e' inte som andra Eva"..." du e' tossi du"..."hihi galenpanna"...
och en och annan har utbrustit att "näää, så kan man faktiskt inte göra du!!"

Nå, när man nu då är jag....eller inte är..som andra...då går man ut i stekande värmen sisådär 30 grader och skyfflar trädgård.  Man kan ju göra två flugor på smällen tänkte jag och få fint i trädgården och steka fläsket samtidigt ! Utan att lägga sig ner och flyta ut över en handduk.

Eftersom jag inte bär bikini med hänsyn till omgivningen blev det dock linne och tights....INTE såna där slinkiga, svettiga, blanka läbbiga saker som verkligen inte döljer någonting man nu eventuellt vill ha döljt utan ett par svarta , snygga vanliga tights. Dessutom, långt linne av sval natur som inte stramar nånstans.
Linnet har snygga tunna axelband och det syns idag kan jag säga. Jag må vara rödhårig av födsel och ohejdad vana men brun som en tattare blir jag och det är ju faktisk trätt trevligt. En smula piggare ser man ju ut ändå.
Hursomhelst. Ut i trädgården och drog igång, sonen , yngste, hade tagit åh, jag tror det var hela två meter innan han inte pallade mer....men jisses....det är ju liksom knappt lönt.
Snacka om att INTE jobba för lönen....avdrag i mitt protokoll.  Änihaou....Jag körde igång och det gick bra, det var grönt överallt och blotta synen av det var nästan övermäktigt. Men, efter att ha glott på det sen i maj, bar det tvunget att det blev gjort nu.  Av sonen syntes inte röken .
Efter cirka 1 timmes flåsande och *ajajaj min rygg och ischias och knän och händer'* ..stod jag just och funderade på om jag ändå inte skulle bete mig som dom flesta andra och skita i det till kvällen , när sonen kommer utflanerande och beordrar mig att sitta ner!!  Det ni...Jag blev så paff att jag bara följde order.
Shit, han tog i för kung och fosterland och si sonen är en fena på trädgårdsarbete visar det sig ! Nu gick det undan ska jag säga och snart var jag också igång igen och vi fick färdigt i stort sett allt, det är dock en bit kvar.

Idag har jag suttit och slappat i solen bara...eller nästan bara...lite annat har jag klämt in som alla kvinnor som "bara" slappat...tvätt, disk, dammsugning...osv...jag har tagit av däcket/hjulet till vår rullebör, vilket i Skåne betyder skottkärra . Det har liksom gått sönder och det får bli en runda till varuhus att köpa nytt om det inte till och med är mer lönsamt att köpa ny kärra. Det är rätt fräckt att plantera blommor i "bören", har en gammal rucklig en som jag bara tycker är så fin så fin. Lite kul att göra udda saker av tingen.
Denna som nu saknar däck är dessutom rätt djup så några hål i botten och VOILA' ! En rabatt! Får se vad det blir av det i slutändan. 

Mina hundar är så avundsjuka på varandra, eller rättare sagt Elsa är lite avis på Viktor som får ligga vid mina fötter när jag sitter här vid datorn.
Igår, krängde hon undan mig en halvmeter, sittande i stolen, sen klämde hon med möda sig ner under datorbordet ...och vet ni...mitt databord är litet...så även platsen bakom stolen där jag sitter för där står mitt klaffbord.

Viktor ligger alltid på golvet antingen mellanvägg och stol eller under bodet vid mina fötter  

Ser ni Viktor under bordet ?

viktor som alltid vid min sida

Favoritplatsen.....som han nu tydligen fått konkurrens om att ha.....

Nyss avvisad från viktors plats...lite sur...

konkurrenten....som inte inte inser sin storlek....

I skrivande stund, just nu...står hon här igen och vill putta bort mig så att hon kan pilla ner sig här vid sidan....*skratt*...tossiga hunden...
Viktor och Ville gick nyss ut och hon fick stanna kvar inne för det ligger ett märgben och väntar på gräset till de små...gissa vem som hade knipit dom om chansen fanns.....
Thats right...

även som liten var hon glad i ben  

Elsa märgbensälskaren !

månne var det här sopälskandet föddes...

Elsa (sop-)påseälskaren....

när man har ätit allt man orkar och tagit rätt på alla påsar måste man sova en stund

Trött liten Elsa sover efter lek..... Men....lägg noga märke till tungan.....hon lipar till oss...." sure, tro ni att jag sover...jag planerar bara min nästa raid i benlådan....
Visst e' hon söööt !  Cirka 1 månad på bilderna jag fått av uppfödaren..Åh, hade gärna velat vara med helt från början med henne...
Har funderingar på att gå hundkurs för vuxna hundar i höst, det finns en skola här i närheten som jobbar även med vuxen hund som inte har gått valpkurs eller dylikt tidigare. Jag vet faktiskt inte om- och i så fall vad, Elsa gått, men det kan aldrig skada att uppdatera sig. Inte minst för min skull, och vad som är ett stort plus är att stället är inhängnat så Elsa kan inte fara iväg nånstans om hon ser nåt kul .

I förrgår blev hundarna vaccinerade hos en veterinär jag bara hört talas om men aldrig mött förut, och vilken trevlig karl! Viktor som är väldigt reserverad i vanliga fall klättrade på honom som om dom var gamla vänner med en gång! Jag stod paff bredvid...Otroligt lugn och fantastisk med hundarna , Anna! du hade helt rätt i att han är underbar...
En veterinär jag kommer att behålla till hundarna och katten utan tvekan. Villes tänder ska behandlas med ...hm...var det ultraljud eller laser ....Tror det var ultraljud .
De blev skrapade hos veterinär för ett par år sen , men jag var inte nöjd med resultatet kan jag säga, för det satt jättemycket kvar. Det här är mer effektivt för du får verkligen bort allt helt nära tandköttet. Han luktar ruggigt illa i sin lilla näpna mun min Ville pirat..

Jisses, klockan är redan tjugo i fyra, jag får ge mig iväg om jag ska få tag i ett däck till rullebören!!

Sköt om er mänskor, använd solskydd !

//eva


Kommentarer
Postat av: Malin

Solskydd? vad är det? ;P

Underbara kort på Elsa som valp!!! Och på Viktor oxå =) Det där med tungan utanför är mer en regel än ett undantag när man har en bulldogg haha!

Tack för gratulationen!!!!



Kram!

2008-07-28 @ 21:53:08
URL: http://majamelon.blogg.se/
Postat av: Sanna

Men vi vet att du inte är som alla andra och det är det vi gillar med dig.

Hoppas Elsas ego inte blev skadat av att hon fick en äcklig spruta.

Sköt om er och så hörs vi snart!

2008-07-29 @ 14:10:09
URL: http://www.dragonlights.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0